Gå til innhold

Dårlig sædkvalitet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo var for tre uker siden på sykehuset og tok en sædprøve. Vi fikk svarene i går. Legen sa at grunnen til at vi ikke har fått til å lage barn var nok på grunn av hans svømmere. Legen sa at det var normalt å ha rundt 30- 40 milioner sædceller, og sambo hadde litt under 10 mill. Hva vil dette bety for vår videre prøving? Noen som har/ har hatt det samme som oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Var dette første sædprøven han har tatt?

Sambo var å tok en sædprøve, og da var kvaliteten dårlig. Så måtte han levere en ny prøve etter 3 mnd, og den var helt normal...

Så selv om prøve nr 1 er dårlig, så er det jo ikke dermed sagt at den ER dårlig, skjønner?

Svogern min hadde visst kjempedårlig kvalitet, men han skal nå bli pappa om 7,5 mnd. Søstern min fikk pergo for å få en ekstra dytt på el, og da satt den:))

Skrevet

Han bør avlegge ny prøve 70 dager etter den første, er den like dårlig bør dere begynne å tenke på assistert befruktning (prøverør) - dere kan jo fortsette å prøve på egenhånd så lenge.

:-)

Skrevet

Når fikk dere deres kjære til å sjekke sædkvaliteten, jeg har nevnt det for min samboer (bare for moro skyld) men det er ganske dyrt for en sædkval. test på apotek. Hvordan får dere sjekket det hos lege? Må man ha prøvd så og så lenge?

Skrevet

det er en del av utredningen.

mannen min ble sendt til riksen etter jeg var hos

legen første gang.da hadde vi prøvd 1 år.

det er ofte første ledd i utredningen,da det å finne ut

om det er noe galt med kvinnen er en mye mer omfattende

prosess.

Skrevet

Hei Bea.

Det her e sikkert et tåpeli forslag som dokker har visst om lenge. Men skulle bære høre om samboern din tar sink? Det e veldig mange mannfolk som har sinkmangel og det hjelpe på sædkvaliteten. I hovedsak med at det bli meir futt i svømmeran, men veit ikkje heilt om det har noe å si med tanke på antallet.

E uansett verdt et forsøk hvis han ikkje har tatt dem før.

Løkke tel :)

Skrevet

Tusen takk dåkker:) Vi får vent å hør ka som vil skje videre. Legen sku bestill time til sambo hos en urolog. Det var for mye væske som svømmeran e i, og alt for lite svømmere. men de som va der va god. Legen snakka visst om prøverør...

Jeg blir så urolig. Han er 25 år nå bare og er redd for at antallet kan gå nedover for hvert år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...