Gå til innhold

Min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Det hele startet med at jeg trodde at noe av vannet gikk den 28/11. I tillegg så begynte det å komme litt blod. Jeg ringte nedover til føden og de ville at jeg skulle komme meg en tur for å ta en sjekk. Ventet et par timer for å se om det kom noe mer, men syntes ikke at det skjedde noe mer. Jeg hadde menslignende smerter i tillegg, men ikke noe som var så veldig vondt. Jeg ringte derfor nedover til føden igjen og forklarte at det ikke kom noe mer og lurte på om jeg bare skulle drøye med å komme ned. Dette ville de ikke. Jordmor sa at om vannet hadde begynt å gå og hodet ikke var festet (var ikke det uken før ihvertfall) så kunne hodet til babyen stenge igjen resten av vennet som en slagt propp. Ringte samboeren og vi dro nedover til føden. Ble der lagt med registreringsbelte rundt magen som målte hjertelyd og evt. rier. Etter noen timer der hadde smertene tatt seg opp og kom med 5 minutters mellomrom men de var ikke så veldig vonde. Jeg ble lagt inn og fikk et par tabletter for å prøve å sove. Kan trygt si at det ikke ble mye søvn den natten.

Neste morgen hadde riene nesten forsvunnet og det var ingen ting som tydet på en nærstående fødsel. Jordmor ville ta en ny registrering, men ville først at jeg skulle spise frokost slik at lillegutt voknet og de fikk gode registreringer. Samboer dro derfor på jobb da vi regnet med at dette ville ta lang tid.

Etter å ha ligget med denne registreringen i 20 minutter så kom jordmoren tilbake for å sjekke målingene (hjertelyd til barnet). Hun var ikke fornøyd med resultatet og ville kontakte vakthavende lege. Hun beroliget meg og sa at det var vanlig prosedyre i slike tilfeller. Legen kom og de bestemte seg for å ta resten av vannet for å kunne feste en elektrode på lellegutts hode for å få bedre og mer nøyaktige målinger. Fikk også vite at om jeg ikke hadde fått ordentlige rier innen et par timer å ville jeg få drypp for å sette i gang fødselen, noe jordmor hadde foralt at er ganske tøft for kroppen, så jeg håpet at riene ville komme av seg selv.

Jordmor kom inn en stund etter at målingen hadde startet og sa at nå så det mye bedre ut, noe jeg var veldig glad for. Hun ville allikevel forberede meg på at hvis målingene ikke ble bra nok så ble keisersnitt vurdert. Etter 10 minutter kom legen inn igjen og hun virket ikke sørlig fornød med resultat, men sa ikke mye. Etter et par minutter kom jordmor flygende inn og ba meg ta av ringer og smykker med en gang for her skulle det bli hastekeisersnitt. Målingene tydet på at lillegutt hadde det veldig dårlig i magen og de måtte ta han ut med en gang. Jeg ringte samboeren og ba han komme med en gang. Det var fullt av folk på rommet som holdt på å gjøre meg klar fortest mulig. Jeg ble så kjørt ned til operasjon. Samboeren rakk heldigvis fram i tide for han var heldigvis bare 10 minutter unna. Kl 11.06 så kom verdens nydeligste gutt til verden. Jeg gråt som et baren da jeg hørte han gråte for første gang. Jeg visste da at alt hadde gått bra.

Jeg tror aldri jeg hadde vært så redd før. Ingen ville fortele meg noe særlig og jeg visste ikke hvordan det gikk med babyen min. Men alt gikk heldigvis bra og vi koser oss nå hjemme.

Takk for selskapet her inne damer! Det har hjulpet meg mange ganger!

Lykke til videre alle sammen:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7377936-min-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...