Gå til innhold

Ingen aktiv krabat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det er mange som skriver om hvor veldig aktive de små miraklene er. Er det noen som ikke har en så aktiv krabat? Min lille er ikke spesiellt aktiv føler jeg, og jordmor har bedt meg ta kontakt dersom jeg merker mindre liv. Gjelder det noen andre? Og tror dere mindre liv betyr færre bevegleser eller "svakere" bevegelser. Jeg er i 31+4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært veldig mye bekymret pga lite liv, men har roet meg ned litt nå. Husker å ha lest et sted at man ikke skal sammenligne seg med andre gravide på det området, alle unger er forskjellige. Mindre liv betyr nok færre bevegelser. Bevegelsene forandret seg hos meg rundt uke 30, de ble liksom mykere. Sikkert pga plassmangel..! Tror ikke du har noe å bekymre deg for.

Skrevet

her også har det ikke vært veldig mye aktivitet ift til mange andre.. Har kjent noen kraftspark av og til, men nå er dt mer glidende bevegelser.. Så lenge jeg kjenner liv hver dag er jg ikke bekymret. dessuten må man lære sitt barn å kjenne, og min er en rolig liten krabat.. blir veldig overrasket de gangene hun virkelig har hatt turntime der nede:)

Skrevet

Hei! Jeg er 33 uker i dag, og har under hele svangerskapet kjent lite liv. Jeg har vært veldig bekymret, mest fordi jeg har sammenlignet med "alle andre" som kjenner som mye til den lille hele tiden.

Nå, den siste uken, har jeg kjent mer enn noen gang. Det er ikke mye, men han har fått det så trangt inni der at hver gang han beveger seg buler jo magen litt ut der han f.eks presser beina.

Noen ganger lurer jeg på om noen bare har mindre følsomhet innvendig på huden, fordi da jeg var hos jordmor sist sa hun: "oi, nå flytta hele han på seg, kjenner du?" Jeg kjente ingenting jeg...

Jeg tror at det hun mente er at hvis du reagerer selv på at bevegelsesmønsteret forandrer seg til å bli mindre, eks en dag uten liv i magen, da bør du ta kontakt bare slik at dere er på den sikre siden. Bevegelsene går jo nå over fra å være "dunk" til å bli mer "skli"- bevegelser, så det er nok færre bevegelser hun mener du skal være obs på.

Men jeg har selv gått mange dager med bare ett dunk på en dag etc, og jeg har roet meg nå med at jeg har bare en bedagelig liten søvnigper inni der. Så det er flere enn deg :o)

Skrevet

Min har vært rolig hele svangerskapet. Har aldri kjent liv mange ganger for dag. Jordmor sa at så lenge man kjenner liv et par ganger i døgnet så "holder" det.

Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldinger:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...