Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det hadde jeg i går.

var sånn gull farga liksom, flimring/små lyn.

har ikke opplevd det før, hadde ikke hodepine..

hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres ut som tegn på migrene..fikk sånn for noen uker siden i butikken, reagerte plutselig på at det var så lyst,og fikk sånn flimring foran øynene. Senere på kvelden fikk jeg hodepine.Har hatt sånn før for mange år siden.

Gå til legen hvis du er bekymret hvertfall :-)

Skrevet

D kan være tegn på begynnelse på svangerskapsforgiftning, så kontakt lege eller jordmor og få sjekka blodtrykk og urin! Trenger ikke være noe, m få deg en sjekk!

Skrevet

Mirakel nr to - kom det helt av seg selv? Du var ikke svimmel eller hadde andre plager i tillegg til flimringen? Pleier selv å få litt flimring foran øyene (som små sølvglitter) når jeg er svimmel. Kan komme når jeg reiser meg for fort osv. Men det går over etter noen sekunder.

Skrevet

Kan være tegn på høyt blodtrykk / svangerskapsforgiftning....kan være greit å ta en sjekk for sikkerhets skyld. Selv har jeg gjerne sånne flimringer før jeg får migreneanfall...og noen ganger slipper jeg anfallet hvis jeg slapper av når sånne symptomer melder seg.

Skrevet

var litt svimmel, men hadde ikke hodepine.

ikke reiste ejg meg fort heller..

men kanskje jeg slapp unna et migrene anfall siden jeg gikk og la meg?

Takk for svar, håper det ikke kommer igjen

Skrevet

Høres ut som migrene. Jeg får slik da jeg får ett migrene anfall....

Skrevet

flimring forran øyne (som oftest begge samtidig) kommer stort sett fra hjernen. Det kan være i forbindelse med migrene, selv om mange slipper hodepinen etterpå. Da er det snakk om okulær migrene(bare øynene som gir symptomene).

Ellers er det ofte i forbindelse med knytte nakke- og skuldermuskler. Det er et tegn på litt lav blodforsyning til hjernen(ikke farlig). Tenk bare på om skuldrene henger litt høyt.

Om du ser lyn, og da kun lysglimt(uten flimring), kan det være øyne sin skyld(men da sjelden på begge øyne samtidig). Kan komme i forbindelse med traume (evt slag) mot hodet. Skal sjekkes av kvalisifisert helsepersonell.

fortsatt god kveld

Skrevet

Det kan være et raskt lite blodtrykksfall.

Jeg hadde for ikke så lenge siden et anfall der det begynte med at jeg var tungpusta fikk til slutt ikke puste og det flimret, prikket i ansiktet og hodet og jeg så ikke klart. Måtte til legen, og hun sa at det var slike ting som skjedde lettere når en var gravid, men at dersom det gjentok seg så måtte en til en grundigere sjekk på sykehuset.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...