Gjest Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Småen min er nå 3 uker. De første 5 dagene etter fødsel nektet hun å spise fra høyre puppen. Etter det klarte jeg å "tvinge" henne til å spise på den siden innimellom og. For meg virket det som hun ikke likte å ligge på den siden rett og slett, for hun var ikke villig til en gang å prøve å spise på den siden. Nå har jeg vært til første kontr på helsestasjon, og der så de at hun er litt flat på den ene siden av bakhodet. Det viser seg at det er på den siden hun lå mot inni magen i de siste ukene i sv.sk. Hun lå i samme stilling i mange uker på slutten. Resultatet er at den siden hun er flat på er den siden hun helst vil ligge på når hun spiser. Det er derfor hun ikke er så glad i å spise fra høyre puppen, for da må hun ligge på den andre siden. Selv om hun nå spiser fra begge sider er hun mye mer trøblete på høyre puppen fremdeles. Jeg må ofte ta hun over på andre siden for å få henne til å spise ferdig. Det er selvfølgelig veldig viktig for meg nå å legge hun like mye på begge sider når hun sover slik at denne flatheten forsvinner helt. Heldigvis sover hun godt på den "dårlige" siden og. Det jeg lurer på er om det er noen andre som har erfaring med dette. Og om det pleier å jevne seg ut etterhvert. Det er jo ikke så kjekt å legge henne på en måte som ikke er så behagelig for henne, men jeg har ikke så mye valg hvis hodeformen skal bli "normal" igjen.
Blomman Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 har dere fått sjekket ut dette med kiss-kidd? Dessverre kan jeg for lite om det, men det hender at det er årsaken når barnet har problemer med å die på ene siden. Sjekk ut http://www.kiss-kidd.no
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Har aldri hørt om det før, men skal sjekke det ut.
Expat Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Helt klart få sjekket baby hos manuellterapeut (fysioterapeut med spesialutdannelse) for kiss-kidd eller torticolis (kort nakkemuskel), og bruk tvillinghold (der tvillingene ligger hode mot hode) for å amme den upopulære puppen, eller liggende amming. Jo fortere dere får behandling jo fortere går tilhelingen, og i tillegg, det er mange ekle bivirkninger med kiss-kidd!
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Stemmer ikke med noene av de andre symptomene der. Men jeg tror jeg likevel skal høre med hs på 6-ukers kontrollen hvis hun fremdeles er like trøblete da. -det var jeg som trodde ammingen ville bli rein plankekjøring etter å ha ammet 6 barn uten nevneverdige problemer :-/ - så lett skulle det ikke bli denne gang nei )
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Har til nå ligget å ammet pga jeg har hatt problemer med å sitte etter en operasjon kort tid etter fødsel. Men kan etterhvert nå begynne å sitte og amme. Har mye erfaring med tvillingstilling etter å ha ammet tvillinger, så det burde gå greit :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå