Gå til innhold

Puppenekt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet nå virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger... Gutten min spiser som regel hver tredje time, det starter veldig bra mens utdrivningsrefleksen står på men så slutter han! Da vrir han seg unna og griner. Trodde i starten at det var luft han slet med men jeg tar han ofte opp og han raper men det hjelper ikke!! I dag er det verst! Bare jeg nærmer meg med puppen igjen så griner han og kikker sinna på meg! Hvis jeg tenker tilbake så har det holdt på sånn ganske lenge men jeg trodde hele tida det var luft... Men er det kanskje puppenekt?? Har vært sånn i sikkert 3 uker... Han har aldri vært veldig glad i å ligge ved puppen lenge men 1-2 min er jo ingenting! Det blir han jo ikke mett av! Han er ellers fornøyd så hva skal jeg gjøre?? Begynner å bli rimelig lei meg og oppgitt!!:(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette området har jeg erfaring med.. Er han sulten når du legger ham til? Min erfaring er hvertfall at det ikke nyter å prøve å tvinge ham til å spise mer, det kan ende i fullstendig puppenekt, og det ønsker du virkelig ikke. Mitt råd er at hvis han virker fornøyd og legger godt på seg, så la ham styre ammingen selv. Kanskje han faktisk har fått nok og er mett? Min datter ammer heller ikke særlig lenge av gangen, har du faktisk tatt tiden eller er det så lenge du føler han ammer?

Skrevet

Har tatt tiden med stoppeklokke ja, er maks 2 min han drikker! Han er sulten ja! Når jeg legger han på fanget mitt for å gjøre meg klar så er han helt ivrig, ser ut som han gleder seg! Sluker alt han kan i seg og så er det fullstendig stopp!

Skrevet

Hvordan er han etterpå da? Hvis han er misfornøyd og gråter etter ammingen kan det tyde på at han fremdeles er sulten. Kan det være at det kommer for fort, og at han blir redd for ikke å få puste?

Skrevet

Han pleier egentlig å være ganske fornøyd rett etterpå... akkurat nå griner da og jeg ammet han for en halv time siden.... det kommer veldig fort ut ja men ser nesten ut som han liker det...

Skrevet

marcus var også sånn for noen dager siden. Han koste seg et par minutter, men så ble han helt totalt krakilsk! Det varte og rakk en del timer, og da kvelden kom gav jeg han en flaske med MME, og han slukte 200ml i en fei! Så min teori var at jeg hadde spist noe han fikk vondt i magen av når melka begynte å virke nede i magen på han.

Kan det være en mulighet tror du?

Skrevet

Hadde det sånn jeg også, med begge barna mine.

Jeg ga opp begge gangene til slutt jeg. Ville bare spise i det melka kommer, etter det, bare napping, hyl og grin. Mine har vært vanskelig å legge til også, hyl og grin og lagt seg i "bue".

Jeg fikk etterhvert lite melk (kankje også p.g.a brystbetennelse også.) og da ble det ennå mer pes. (Gutten mon drakk masse mme etter amming, så han fikk jo ikke nok.)

Man skal vel prøve å la de styre spisingen selv, og heller legge til ofte. (Men det er jo ikke så lett om barnet nekter.) Man skal aldri tvinge barnet til puppen.

Nå får gutten min (4 mndr.) mme, men jeg prøver alltid pupp først. Av og til tar han den, men spiser vel ca 30 sek, så er det nok. Så da får han mme etterpå. (Har veldig lite melk siden jeg ikke ammer så ofte, ikke så lett å øke når han ikke vil ha den heller.) (Må legge til at jeg har prøvd leeeenge med å øke, drikke vann, amme-te, maltblokker, pumping osv.)

Her i huset er i alle fall gutten vår litt roligere nå som han blir mett.

Men gå inn på ammedebatten, der er det flinke ammehjelpere som sikkert har noen gode tips!

Men som en ammehjelper sa til meg: "det er viktigere å mamme, enn å amme."

Lykke til!

Skrevet

Kan kanskje virke som om han gir seg før han får den feite melka som metter da. Prøv om du kan drøye hvertfall to timer eller helst tre timer mellom hver amming, da har du mere melk, og mulig han da blir litt mer mett? Ikke noe i veien for å prøve hvertfall.

Skrevet

Det går allerede 3 timer mellom hver gang vanligvis... vi har klart å drøye det fra 2 til 3 timer, trodde kanskje det kunne hjelpe men nei...

Skrevet

Hei!

Jeg sliter også med dette,har slitt en stund...Hun vil bare ikke ha..jeg tror melkegangene mine kanskje er litt tette,og at hun ikke får melken skikkelig ut,og ihvertfall ikke så fort som hun vil ha den ut..Her har det gått i tillegg noen dager,nå har jeg nesten ikke melk igjen..Så nå blir det nok snart bare mme..

Jeg er uansett glad for at tulla mi fullammet i nesten 4 mnd!Blir litt trist å slutte med det:( men det biktigste er at hun er mett..

Men hvis du har masse melk,så kan du få en nese spray på resept hos legen,den skal få melken til å strømme bedre ut!Det kan hjelpe,så babyen slipper å stresse for å få melken ut..

:)lykke til!vet hvordan du har det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...