2julibarn Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Hei, noen her med erfaringer ang ladycomp el.l ? Har lyst til å prøve dette da jeg er lei hormonpreparater. Men hvor sikkert er det? Tør ikke helt å stole på det som står på nettsiden der de seller disse preparatene. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Jeg prøvde ladycomp fordi jeg ikke kunne gå på p-piller mer pga genetisk disposisjon for blodpropp. Kjøpte fra et norsk firma (buenaventura). Superdyrt, nesten 5000 kr tror jeg. Fikk derimot aldri noe ut av å bruke den fordi jeg aldri fikk tilbake mensen etter at jeg sluttet på p-piller. Man må altså ha regelmessig syklus for å kunne benytte den. Jo lenger du har brukt den, jo sikrere blir den. Den "gjør ikke noe for deg", du bare mater den med info (basaltemperaturen din) om din syklus, så regner den ut sannsynligheten for at du er fruktbar. Man kan like gjerne skrive det opp på et ark . Selv om det ikke blir helt det samme... Jeg er muligens interessert i å selge min. Da må man evt bare kjøpe nytt munnstykke (rundt 200 kr tror jeg). Har dessuten hørt om nettsteder der man kan taste inn tempereaturen sin og når man har mensen, så regner den ut "rødt og grønt" lys! Har du en e-mail adresse jeg kan nå deg på?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 En ting til- så lenge du er frisk og rask, så er det ikke skadelig å bruke hormonbasert prevasjon.
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Jeg kan heller ikke bruke hormonpreparater, og tenkte på ladycomp... men er det ikke en liknende som måler kroppstempen også? Noen som vet?
Sigbeth Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 jeg anbefaler babycomp/ladycomp. Jeg har heller ikke fått tilbake mens ettter fødsel, men synes det går greit med kondomer til den kommer tilbake. Jeg har altså kjøpt babycomp, og stoler på at den er sikker nok. Vi vil jo også ha fflrere barn, så OM det skulle skje før vi har planlagt er det ingen krise. Jeg vil aldri bruke hormon-preparater igjen, selv om jeg er frisk og rask, fordi de fungerte som lystdrepere for meg.
2julibarn Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2006 Takker for svar! Vil gjerne høre fra flere med erfaringer
Blomman Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Jeg har ladycomp - den kan oppgraderes til babycomp om en vil ha en som er familiplanlegger og. Jeg er kjempefornøyd - for nå har jeg oversikt over hvor jeg er i syklusen, og merker nå også når jeg har eggløsning. Den er sikker den så lenge man er forsiktig i de røde dagen. Jo lengre du bruker dess færre røde dager, for i starten tar den høyde for veldig tidlig eggløsning. Etterhvert som den lærer å kjenne syklusen blir lyser den rødt færre dager. Om en skulle bli gravid merker både ladycomp og babycomp det - så da trenger man ikke graviditetstest. Det blir en vane å måle temp hver morgen.
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 Jeg bruker det billigste alternativet "Pearly" www.buenaventura.no og er STRÅÅÅLENDE fornøyd ! Noe smartere skal en lete lenge etter ! Hver morgen måler den tempen min, og forteller meg om jeg er fruktbar / ikke fruktbar denne dagen. Den fungerer i utganspuntet helt likt som lady/babycomp, men kan ikke lagre i like lang tid som disse + de to andre har en del ekstrafunksjoner som at den kan fortelle kjønn på barnet osv. Jeg pratet med de som jobber i buenaventura og de mente at pearly dekker alt, med mindre man har lyst på disse ekstra duppedittene (som sikkert er kjempefine å ha om lommeboken rekker Anbefaler Pearly og de to andre på det sterkeste ! Det er en fin investering, den varer jo i alle år med mindre man gjør noe drastisk med den, og man slipper fylle kroppen med hormoner ol. Så mitt svar er : LØP OG KJØP !
Tibra Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 Henger meg på denne tråden for jeg har vurdert ladycomp jeg også. Er dritalei hormoner - får humørsvingninger så det holder... Kjekt å høre om de positive erfaringene Så var det bare å vente på at mensen skal komme tilbake (venter ikke så veldig hehe)
Monica Geller Skrevet 7. desember 2006 #10 Skrevet 7. desember 2006 Har svart deg på skravlesiden :-)
Gammelamazon Skrevet 8. desember 2006 #11 Skrevet 8. desember 2006 Har brukt Ladycomp i to-tre år - ble ikke gravid før vi gikk inn for det selv:-) Anbefales!
2julibarn Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 8. desember 2006 Tusen takk for så mange svar! Er veldig glad for at dere har positive erfaringer med ladycomp og pearly. Da blir det nok en sånn på meg etterhvert!
2julibarn Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 8. desember 2006 http://www.buenaventura.no/index.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå