Gå til innhold

Noen sier det ene og noen sier det andre....

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt forvirret...

Er i den situasjonen at jeg vurderer å få sykemelding før vikariatet mitt går ut slik at jeg får sykepenger de ukene før perm. begynner (ca.3 uker). Vikariatet mitt går ut 31.12. MEN: problemet er at noen sier at det holder å få sykmelding noen dager før vikariatet går ut, mens andre sier at jeg må få sykemelding ca. 2 uker før vikariatet går ut slik at jeg ikke taper penger (fordi i denne situasjonen kan arb.slippe unna å betale og det samme kan trygdekontoret.(sier noen)..?)

Nå er jeg så forvirret om hva som er rett..

Jeg må jo snart få denne sykemeldingen dersom jeg er nødt til å få det 2 uker før..

Noen som vet HELT SIKKERT hva som er rett så er jeg sååååå takknemlig for svar....:)

Fortsetter under...

siden dette er så viktig for deg ville jeg ha ringt nav og fått et svar der.

Jeg mener bestemt at det skal holde å sm seg 1-2 dager får vikariatet går ut. Jeg tror noen kanskje blander det sammen med arbeidgiverperioden. Normalt så er det nemlig slik at arbeidsgiver betaler lønn de første 2 ukene en arbeidstaker er sykemeldt, mens som gravid slipper arbeidgiver å betale disse 2 ukene, alle sykepenger kommer rett fra trygdekontoret.

Men som sagt.. det tryggeste er å snakke med NAV direkte.

Du har jo forøvrig også muligheten til å begynne permisjonen din 3 uker før du hadde tenkt å gå ut i permisjon. Da mister du selvfølgelig de tre ukene etter at babyen kommer, men det er kanskje uansett bedre enn å risikere å gå tre uker uten inntekt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...