Gå til innhold

Er det noen som er gravid her inne som er 46 ?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 46 år og prøver å bli gravid. De siste 4 årene har jeg vært gravid 2 ganger, men det har endt i spontanabort. Jeg har ikke gitt opp håpet tiltross for at tiden går. Min mann er 41 år og har ingen barn. Jeg har 3 barn fra et tidligere forhold.

Vi har hatt et Ivf forsøk, men jeg ble dessverre ikke gravid. JEg har nesten mistet troen på at det går an å bli gravid på naturlig måte.

Er det noen som har erfaring med at det går an?

Vi er begynt å undersøke muligheten for eggdonasjon i Spania.

mvh

Skytt

Fortsetter under...

Jeg er 46, og er omtrent 11 uker gravid. Man vet jo aldri om det varer i vår alder, men det ser fint ut til nå. Jeg har også abortert flere ganger, men i de tilfellene var jeg svært lite flink til å ta det med ro.

Jeg tror kanskje at jo eldre en blir, dess mer sårbar blir man for stress og stresshormoner når man er gravid. Så nå respekterer jeg meg selv når jeg blir sliten og kvalm og går rett og slett og legger meg ned. Det blir mye ligging! :D

Jeg tror at om du har blitt gravid før, er det fremdeles sjanser. Selv ble jeg gravid igjen etter at vi egentlig hadde gitt opp det hele. Så det fins muligheter! Slapp av, kos deg med livet, og la de gode hormonene få arbeidsro, da kan miraklet skje!

Lykke til!

Hei Miss Elisabeth Bennet!

Nå ble jeg glad over å lese innlegget ditt. Jeg er 46 og strever med å bli gravid. Fikk siste når jeg var 42. Har strevd som bare det og vi er skjekket alle veier, ingenting galt. Men det er alderen min det vet jeg. Klarer ikke å gi opp heller! Så når jeg leser en slik gladmelding, gir det meg stort håp! Jeg har startet med akupuntur og har hatt 2 behandlinge. Håper det gjør susen. Lykke til, håper det går bra! Jeg blir å følge med deg. Håper du blir kjempe flink å skrive innlegg underveis!

MVH

Hei,

Tusen takk for at du svarte, vi trenger alle den positive tilbakemeldingen vi kan få. Det er så kjekt at det er et håp. Når vi hører om medsøstre som blir gravid, er det mulig.

Jeg krysser fingrene for deg, og ønsker deg en riktig god og fredelig jul.

Håper vi kan høre fra deg.

Lykke til :-)

mvh

Alle gode ønsker til dere "godt voksne", jeg unner alle gleden ved å få barn. Er selv 39 og langt på vei med nr. 4, men har absolutt ikke tatt denne graviditen som en selvfølge.

Min søster på 43 fikk sitt første barn i høst ved hjelp av eggdonasjon i Spania. Alle trodde at alt håp var ute for henne men det var det altså ikke. Nå er hun lykkelig mor til verdens skjønneste lille baby!

Ja, visst er det mulig, men visstnok ikke like lett!

Selv er jeg 42 år og håper å få beholde neste spire. Men jeg kjenner damer på både 42, 45, 45, 46 og 49! år som har blitt gravide på naturlig måte og som alle har født friske barn. Min søster fikk friske barn når hun var 42 og 45 år gammel, så jeg er ikke klar for å gi opp håpet helt ennå! (to absolutt nydelige sjarm-troll)

Lykke til dere andre som prøver!

Annonse

Jeg hiver meg inn her! Er er blitt 47 nylig, og er tilbake på prøver over 35 etter et opphold i prøvinga!

Vi har ganske like historier skytt!

Jeg har en mannsom er 10 år yngre og ikke har barn. Jeg har 3 store.

Vi har prøvd lenge nå, jeg mistet en for snart to år siden, MA.

Siden har jeg ikke blitt gravid.

Alt ser fint ut, supre hormonverdier, prøvd pergo, akupunktur, men nei!

Jeg har blitt veldig sliten av denne prøvingen. Det gikk ut over forholdet og humøret. Vi gikk hver for oss i høst, men er nok for glad i hverandre alikevel, så det er litt sånn i ferd med å bli bra igjen. Jeg skal ikke stresse så mye fremover, men bare se hva som skjer.

Jeg ville så gjerne hatt en liten attpåklatt med ham, men det kan skje mirakler vet du! Kanskje vi kan snakkes på den andre siden!

Og lykke til til andre gravide i skikkelig moden alder! Heldige er dere!

Hei alle,

Jeg ønsker alle som er gravid, og de som prøver å bli det, en riktig god og avslappende jul. Jeg ønsker også at det blir mange gravide i det nye året. Kanskje 2007 blir vårt lykke år. Nytt år, nye muligheter :-)

Det er så kjekt å vite at det er noen som har lykkes og andre som er i samme båt som en selv. Jeg er ikke alene om å ønske å bli gravid i godt voksen alder.

Men som sagt jeg har 3 barn, så eggdonasjon er en mulighet. Da vil hans gener også gå videre.

Toppen av lykke hadde selvsagt vært at våre gener kunne gå videre sammen. Men eggdonasjon er en mulighet ................

God jul alle sammen.

Hilsen fra

Hei alle sammen!

Så moro at det er flere her som er i samme situasjon. Dere må ikke gi opp håpet! Men det viktigste er, som jeg sa, å ikke stresse.

En venninne fortalte meg her om dagen at legevitenskapen hadde begynt å forske på om ikke det også var beroende på mannen hvor fruktbar man var opp i årene. Og det viste seg visst at også mannen begynner å bli mindre fruktbar når han blir eldre. Men så har det blitt mer vanlig at kvinner blir sammen med yngre menn, og så mener man at det viser seg at de yngre mennene gjør det litt mer sannsynlig at det ordner seg. Venninnen påsto at man ikke lenger ser på det som overraskende at man blir gravid før man er langt over 50.

Jeg har forresten vært hos legen, og han ga meg streng beskjed om å bare slappe av, og ligge på sofaen, hvilket jeg allerede hadde gjort, ga meg tilbud om sykmelding (som jeg ikke trenger, er næringsdrivende), og brukte mye tid på å formane om måter å ta det med ro på.

Jeg tror vi generelt stresser for mye i dag, og vi er så vant til det at vi ikke merker at vi gjør det. Når vi også stresser med å bli gravide, så blir det masse stresshormoner som ødelegger for oss. Vi burde jo egentlig sveve på en rosa sky og overbevise kroppen om at det er greit å få barn... ;)

Jeg tror også at jo eldre vi blir, dess mer sårbare blir vi for dette stresset, og så er kroppen mere "på vakt" overfor muligheten til at vi blir for slitne. En kan jo se for seg at kroppen "sjekker" om det er trygt å sette igang noe svangerskap? Vi vet jo at den gjør slikt i andre tilfeller, som hvis man får for lite mat, trener for mye, etc.

Nuvel. Dette ble kanskje en miks av kjerringvisdom, løse rykter og gjetninger, men det kan kanskje være noe å ta med seg på veien der man strever.

Forresten er jeg visst lenger på vei enn jeg trodde. Legen hevet brynene da han målte symfyse-fundus. Antagelig 16 uker... :D

• 3 uker senere...

Hei jeg er 44 år blir 45 i slutten av april og i mai kommer en liten gutt!!!!!!

Ble gravid med sprial, så da så.

Ble også gravi med spiral i juni05, men mistet i uke 17-18 i okt 05.

Har visst blitt litt romslig siden ikke spiralen sitter ordentlig, he he.

Har jente på 23,5, gutt på 18 og jente på 5 og er nå over 21 uker på vei med en gutt og alt ser bra ut denne gangen. PS alle 4 er med samme far!!!!!!!!!! Går på ALbyl-E og Fragminsprøyter.

Blir 43 om 2 uker og er naturlig gravid (4 uker nå), var gravid som 40 åring (ikke planlagt) men mistet i 5 måned av svangerskapet pga nyrefeil, ble gravid som 41 åring igjen og fikk en nydelig gutt rett etter fylte 42, så nå er det på'n igjen. Som miss Elisabeth sier så er det stress som tar knekken på oss, det skjer uansett fruktbar alder. Jeg tenker som så at blir jeg gravid så blir jeg gravid og blir jeg det ikke så er det også helt greit, funker tydeligvis for meg:-) Stress ned, ikke tenk på det hver gang dere har sex, men kos dere med massasje og la nyt hverandre så skjer det når det skjer. Jeg leste en lege artikkel som også sa at kroppen var mest klar i tiden 12-20 måneder etter at man hadde vært gravid/født sist, men klarer selvfølgelig ikke huske hvilket nettsted det var. Det stemmer også at mannens alder har noe å si, er selv gift med en som er 5 år yngre enn meg. Snakket om dette med en professor på gynokologisk avd på Ullevål når jeg ble gravid som 40 åring og lurte på om alderen hadde noe å si i fht at jeg mistet ham og evt fremtidig graviditet, men nei, han hadde en tabell som han viste meg da og sa at vi hadde 93% sjanse til å bli gravid og det avtok ikke brått slik som noen hevder. Var også litt morsomt at legen på hormolaboratoriet var totalt uenig med professoren så her strides de lærde tydeligvis. Uansett slapp av og lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...