Gå til innhold

hosting?farlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg hoster og hoster,både mannen min og sønnen min har lungebetennelse,jeg var til legen igår,og da var crp min 35,men han mente jeg ikke hadde noe tegn til lungebetennelse da,hurra!MEN-jeg fikk cosylan på resept,som jeg skal ta inntil 3 ganger daglig,er det farlig å ta det??han sa noe om avhenginghet og barnet kunne få abstinenser..sikkert et dumt spørsmål altså,og han hadde sikkert ikke skrevet det ut hvis det var farlig da...men allikavel,har mistet så mange ganger,at jeg er over forsiktig!!!huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, jeg hadde ikke tatt Cosylan, det inneholder jo morfin! Men han har jo gitt deg det, og han vet vel om at du er gravid? Men jeg hadde vært veldig skeptisk. Hadde nok spurt 2 leger til....

 

Men du må jo bli bra igjen da...

 

God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vet det inneholder morfin,men jeg snakket med en annen lege,og han mente også at jeg kunne ta det,men innefor anbefalingen da..husker i mitt 1 svangerskap,så måtte jeg ta pinex forte,pga sterke ryggsmerter,og det var også utskrevet av lege,jeg var ca 20 uker på veg da..jeg hoster jo så jeg får vont i magen!!!vet ikke hva som er verst jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står i felleskatalogen. Du har kanskje lest det selv også..

 

Pga. risiko for påvirkning (tilvenning) av barnet bør etylmorfin bare brukes i terapeutiske doser over korte perioder. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier mulig risiko.

 

Men hvis du hoster veldig så tar det jo på magen. Kjenner selv hvordan et lite nys river nederst i magen allerede nå (er 8 uker)

 

men det står at det kan brukes i korte perioder.. Men hvis du er usikker kan du jo spørre legen om det ikke finnes noe som er mildere som du kan bruke. Selv om jeg regner med at det er en grunn til at du har fått dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...