Gå til innhold

Oktober: Hvor sover babyene deres på natten?


1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Jenten min er 6uker og sover i sengen med meg. Sover stortsett hele natten, bare våkner for mat i ny og ne. Ammer hun mens jeg ligger og sovner som regel før hun er ferdig å spise så jeg har ikke peiling på hvor lenge hun henger i puppen.... flere som har det slik? er så trøtt om natten, orker ikke sitte meg opp osv... Og når hun sovner på kvelden så ammes hun i søvn rundt 23tiden, ellers kan hun holde det gående lenger, hvordan få hun tilå sove uten pupp??? på dagen er det INGEN problemer. Har prøvd å gi litt ekstra mm på flaske på kvelden, tenkte hun var sulten, men vil IKKE ta flaske heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du... har de fleste spm som deg egentlig... føler ikke at det er blitt noen rutiner på noe ennå... han er 9 uker i morgen... han har også begynt å bli urolig og skal ha pupp HELE tiden om dagen/kvelden.. frustrerende.. han var så bli og fornøyd til å begynne med og nå føler jeg at jeg gjør alt galt... huff...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt på fem uker sover som regel i sengen sammen med oss. Pleier å legge han i sin egen seng, men han får mat ca hver tredje time, og da er jeg så trøtt at visst han sovner, så lar jeg han ligge sammen med oss. Men ingen rutine på når han sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 2 mnd og sover i si egen seng hele natten, kommer i vår seng om morgenen så vi kan ligge å kose oss før vi står opp. Begynner å bli faste rutiner nå heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer du *Adnil*?????????? Hm, hørtes så deilig ut, tenker det er leeeeeeeeeeeeeenge til vi har det sånn ;) Hvor mange timer sover hun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår er 6 uker, han sovner somregel i 2 tiden og d er veldig variert hvor lenge han sover. Han sover stortsett sammen med oss, vi har en innsatsseng så han ligger i den mellom oss.

Prøver hver kveld og legge han i sin seng, men d er så mye sutring når han mister smokken at d blir til jeg tar han over til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei..

Gutten vår sover i sin egen seng på vårt rom.Sover hele natta som regel,får mat rett før vi legger oss sånn i ti-elleve tiden og våkner igjen rundt seks.Når han har fått mat da så sovner han igjen og sover tre timer..:) Ser ingen grunn til at han skal ligge å sove i vår seng så lenge de advarer sterkt mot det med hensyn til krybbedød,er ikke overhysterisk,men hvorfor la han sove i vår seng så lenge de mener det er en av grunnene til krybbedød..

Så lenge vi er våkne kan han godt "sove" i vår seng!!!

 

Godt han har fått en viss rytme på nattesøvnen..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på alle advarslene når det gjelder krybbedød, men hva skal man gjøre? Det er jo bedre at han sover i vår seng enn at ingen av oss sover i det hele tatt.... I natt skulle vi prøve å få ham til å sovne i egen seng, og klokka ble nærmere tre før han sovnet! Sånn er det hver kveld, han tar ikke natt før i to-tre tiden! Da har han vært våken siden ca fem, med unntak av når han en sjelden gang sover alt fra 10 min til tre kvarter når jeg prøver å legge ham etter kveldsstellet klokka åtte. Jeg prøver å tenke at det går over og at vi må være konsekvente, men det virker som han har vondt. Ser jo hvor trøtt han er, og han sovner nesten, men så er det akkurat som noe stikker ham og han hyyyler til og gråter så sårt... Har prøvd kiropraktor mot kolikk, og det har hjulpet på dagtid, men kvelden og natta er fortsatt forferdelig. Skal prøve akupunktur nå! Som regel sovner han i senga vår med pupp, for jeg sovner før ham...

Med eldstemann var dette med søvn sååå mye enklere, han sov godt om natta helt fra begynnelsen han... Nå er vi frustrerte og veeeeeldig trøtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår sover i vogga si ved siden av sengen vår. Jeg tar ham opp i vår seng og ammer ham som regel to ganger i løpet av natten, men jeg setter meg opp for å ikke sovne og legger ham tilbake i vogga når vi er ferdige. Synes dette er aller best, vil ikke ha baby sovende i senga...men så har han aldri vist noe særlig interesse for å gjøre dette heller heldigvis.

Når han våkner om morgenen derimot hender det at jeg lar ham sove i oppå meg eller i senga vår for å "lure" ham til å sove littehgranne lengre om morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår sover i vugga si på rommet vårt. Tuller henne inn i et helseteppe og ammer henne på sengekanten. I det siste har hun sovet fra ca 24 til 6 uten å spise :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Leon (7 uker) sover i egen seng. I sengen har han lammeskinn, teppe og dyne, og den lille bamsen sin. Veldig koseligt! Han er heldigvis glad i sengen sin, og etter at han har fått flaska si med mme (har lite melk selv) legger jeg han hallvåken i sengen sin og han sovner av seg selv etter 15-20 min. Han sovner som regel i 24-01tiden, sover til 6-7, får mm, og sover til 10-11. Kjempebra syntes jeg! Slik har det vært hver natt i to uker nå, så håper dette varer! Har prøvd å legge han tidligere, men d er vanskelig for han er selvfølgelig lys våken på kveldene. På dagtid sover han lite...

 

Jeg har aldri lagt han i vår seng om natten...vil ikke ha det som vane..

Samboer hadde seriøst rullet over han så tungt som han sover!!! Tør ikke det..=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sover i senga si på rommet vårt. I natt, håper hun får rutine sånn, sov hun fra 22,30 etter å ha fått mme, våknet 02:00 ga henne mme, sovnet til kl 03:00 og sov til 06:00. Stod da opp med henne, siden hun som regelt ikke sovnet igjen før rundt 10.00. Kl 6 fikk hun morsmelk fra bryst og flaske. ( hun tuller ved brystet, derfor orker jeg ikke å amme henne hele tiden. Har ikke nok melk på kvelden så hun får erstatning da. )

Jenta er 6 uker på tirsdag.

Hun holder seg ca til dette, men kan være vanskelig å få til å sovne etter nattmaten... Men det er jo bare å sitte oppe med henne. Vi har ikke fått henne til å sovne i senga, får henne bare til å sovne på fanget, og må flytte henne over i sin egen seng....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander (8 uker)sover i egen seng, legger han 2130, mat rundt 2-3 og 6, så sover han igjen til mellom 8 og 9, om han er veldig urolig etter 6 måltidet lar jeg han ligge sammen med meg i senga,men det er veldig sjeldent. Virker som om han sover bedre i sin egen seng, og det er jo det aller beste, for oss alle tre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Christina sover i den lille vugga si som står rett ved siden av sengen, det går som regel kjempe greit, hun sover fra 23.00 til 8.00 , det har hun gjort siden hun var 2 uker gammel:-)

Hun har kun sovet et par ganger i vår seng, men det vil jeg ikke ha som vane, er livredd samboer skal rulle over henne i søvne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...