Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Jeg begynte en ny tråd jeg.. Aurora, det er et kjempe fint navn, jeg elsker sånne gamle navn.. Vår første datter heter Hedda Emile, så de vil få ganske like navn egentlig.. Jeg er også veldig glad i Tora, Oda, Ada, Oline osv.. Gamle jente navn rett å slett:) Ja, navn er vanskelig, vi hadde liksom håpet på at vi skulle få en gutt denne gangen, så jente navn hadde vi jo ikke tenkt på i det hele tatt, men vi ble enige til slutt.. Ja, da var samtalen med legene på sykehuset unnagjort, å så nervøs som jeg var og det selvfølgelig helt uten grunn..Den legen som jeg egentlig skulle til var jo ikke der, men han som var der var den samme legen som var med på min fødsel sist!! Så det var jo helt perfekt, han viste jo godt hvordan godt hvordan den fødselen var.. Han sa at han ikke hadde noen intresse av å overtale meg til å føde vanlig, og det av grunn til at det var så stor sjangse for at jeg ville havne under den kniven uansett hva som skjedde.. Det er for de at de ikke vet hva som var grunn til de tingene som skjedde sist, livmoren min klarte ikke å trekke seg sammen, og hedda kom ikke ordentlig ned i bekkene, selv om det ikke var for trangt.. Så han sa at her var deg jeg som bestemte:) Jeg var der alene, samboern min var på jobb, han har sin første uke i ny jobb denne uken og følte liksom ikke at han kunne ta fri til dette.. Og det var greit, hadde du med deg din? Det tok et kvarter så var vi ferdige, hadde ikke trudd det skulle gå så fort.. Han bestilte til den 1 mars, 7 dager før, men skulle få brev i posten nærmere om hvilken dag det ble.. Tok det lang tid før du fikk brevet i posten? Ja, jeg også sier at to barn er nok, men man skal jo aldri si aldri.. Har en følelse at han ønsker seg en gutt her i huset også, men det får vi ta seinere om det er sånn.. Hvordan er det med liv, er det bedre? Det var godt å høre at alt bare var bra.. Deilig å være hjemme å slappe av litt? Har du han minste i barnehagen? Du får ha en fin dag videre:) Klem fra
2_TETTE Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Hei:) Så ikke innlegget ditt her med en gang jeg...men greit å starte ny tråd. ble så langt ned til slutt:) Såå bra med den smatalen da! Flott... da blir det planlagt på oss begge så det blir spennende. Jeg hadde med mannen min på samtalen, men han har ikke problem med å ta fri da... Jeg fikk svar i posten litt under en uke etter samtalen så det gikk ganske fort ja:) veldig godt og spennende. Du får vel ca en uke før meg du da...ååå det er nærme..hihi under 3 mnd igjen nå Nå er det masse liv i magen, men fortsatt litt til spesielle tider. Men skikkelige spark. Begynner også å bli veldig stor jeg nå. Skal legge til at jeg hadde en del ekstra fra før etter forrige fødsel:( men det får jeg ta når denne ruginga er over... Minsten er i barnehage og det er deilig. Og barehagen ligger rett ved siden av oss så veldig praktisk. Jeg er så nyskjerrig på kjønnet jeg nå, men har jo lovet mannen å ikke vite denne gangen så... Babyen virker mindre denne gangen og har høyere hjertelyd, men det kan vel variere hos alle, men ellers er svangerskapet rimelig likt som sist...hmm ikke godt å si... Ha en fin dag du også, jeg har shoppa litt gravidtøy i dag og det var deilig. Klem fra
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2006 Hei hei:) Jeg prøvde å endre datoen på min side, og brått var det bare 83 dager igjen om det blir 1 mars da.. Så nå er det bare å vente i spenning på posten, til brevet i postkassen komme om hvilken dag det blir, og om det blir den 1 mars som han bestilte til.. Det blir litt rart, å få brev i poste, det er dagen da barnet ditt skal bli født:) Og som jeg gleder meg til å bli ferdig, deilig å få tilbake kroppen og kunne ligge på magen igjen.. Jeg veier mindre denne gangen enn det jeg gjorde med første mann, da hadde jeg gått opp 15 kg på et år, etter at jeg møtte min kjære samboer, hehe.. Også la jeg på meg 26 kg til, og det ble tungt ja.. Men etter 2 år hadde jeg klart å gå ned alt, så veide nesten 10 kg mindre nå når jeg ble gravid, og det var deilig, det blir fort tungt.. Men jeg legger lett på meg, og jeg har allerde gått opp 12 kg snart.. Så jeg kan fint regnet med en 10 kg til.. Nå er det jo snart jul også,og jeg som er så glad i mat.. Du viste hva du fikk med første mann? Vi ville ikke det da, men denne gangen klarte jeg ikke å motstå fristelsen, og min kjære samboer måtte bare få vite det han også, han ble jo selv nysgjerrig, he he:) Har dere noen planer om 3d? Det blir ikke noe på oss, vi venter.. Vi får jo en ul til uken før den minste kommer:) Så deilig med nytt tøy, å det får man liksom til å føle seg litt bedre innimellom.. Det eneste de kunne laget litt mere av, var jakker til gravide, det er ikke akkurat det letteste å få tak i? Har du noen jakker du får igjen da? Og nå er det helg igjen og vi skal på kino i dag alle 3, sammens med et vennpar og deres datter som er like gammel som vårt:) Så hun var helt i 100 i dag, og det er så koselig:) Du får ha en fin helg, kose deg masse:) klem fra
2_TETTE Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Hei igjen:) Blir spennende når du får brev ja:) Skal du også inn dagen før og så komme tilbake? For meg blir det innleggelse en fredag med samtale, papirarbeid osv, og så være hjemme i helga og komme mandag morgen. Jeg gleder meg også til å bli ferdig denne gangen. Er ganske tungt å gå sånn. Og jakker? hehe. jeg har en herrejakke i gigastørrelse jeg kan presse igjen..lekkert..Ellers passer heldigvis finkåpa mi. den kan jeg knappe pent over magen. Eller er det umulig. jeg veier myye mer nå enn da jeg møtte min kjære..legger også veeldig lett på meg..ååå så kjedeig. Kan bare se på en sjokolade så er det 1 kg opp. Har vel gått opp 20 kg siden jeg møtte mannen og i dette svangerskapet har jeg til nå lagt på meg 6 kg og er ganske fornøyd med det. Men jula blir tøff ja....kommer bare til å gumse innpå tror jeg..hihi...så får jeg være flinkere etterpå. Så koselig med kino alle sammen. Gleder meg til gutten vår blir så stor at vi kan finne på mer sånn. Så flott at dere har vennepar med jevngamle barn. Det betyr jo enormt mye for å ha god kontakt syntes jeg. Vi har et vennepar der datteren er 4 dager eldre enn Julian. Vi var på sykehuset samtidig også for hun hadde planlagt keisersnitt med komplikasjoner og så kom jeg med akutt keisersnitt. Så godt å ha hverandre i den tiden etterpå. I kveld skal jeg møte barselgruppa uten barn på en restaurant. Skal bli deilig å koble av litt. Ellers får vi besøk på søndag og det blir koselig. ha en flott helg du også, og kos dere på kino. klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2006 "godt" lese at det ikke bare er meg som legger på meg lett, akkurat det samme som deg, kan bare se en sjokolade og vips så er jeg 1 kg tynger, hehe:) Men du har jo bare gått opp 6 kg, og det er jo kjempe bra, du er flink!! Jeg prøver å ta meg i nakke innimellom, men det går dårlig.. Jeg gikk opp 4 kg på en uke, og brått nå har jeg ikke gått opp noen ting på 3 uker, skjønner liksom ikke helt hvordan kroppen min funker jeg.. Jakker ja det er noe drit, men jeg har fått meg en lang dame jakke fra Helly Hansen, i xl, som passer meg fint, får den fint igjen også Men kommer sikkert til å drukne i den når jeg er ferdig, håper jeg,hehe, lov til å drømme.. Vi var en venninne gjeng på ca 5 stykk som fikk jenter samtidig nesten, og alle fikk jenter, hehe:) Og fire av oss har emilie som fornavn eller mellomnavn, men ingen av oss har fått nr 2 likt merkelig nok.. Det er deilig å ha noen å dele litt erfaringer og følelser med, værtfall etter at hvis man har hatt en tøff fødsel:) Du får kose deg masse i kveld, og kan tenke meg at det er litt deilig å bare dra ut alene, og ikke tenke på noe annet enn seg selv, trur faktisk vi har litt godt av det i denne tiden her:) Om 12 uker ca så har vi en til som er avhening av oss 24 timmer i døgnet:) Ja, jeg skal inn dagen før samme som deg, det må da eventuelt bli onsdag, også tilbake på torsdag, kl 0700, til oppmøte, det kan bli litt venting om det er flere som skal denne dagen.. Da trur jeg vi også får en ul, for å se om alt er klart:) Ha en riktig god helg, kos dere masse.. klem fra
2_TETTE Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 Hei på deg igjen. Nå fikk jeg endelig satt meg ned to minutter før vi skal ha besøk:) Gått i ett i helga men hatt det utrolig koselig da. På fredag var jeg ute til halv ett og sovna ikke før halv tre, så dagen i går var fryktelig slitsom. Ble såå trøtt mens vi var på besøk på lørdag at jeg bare måtte reise hjem. I dag har vi vært ute på formiddagen og lekt på lekeplassen med Julian og så sov jeg litt mens han sov daghvilen sin. Å i ettermiddag har vi vært på hoppeloppeland med Julian og han eelsket det. Syntes det var såå gøy med alle barne og alle skliene og basestedene. Så nå var han rimelig sliten etter all opplevelse. Så moro med såå mange venniner som har barn på samme alder og alt!! Litt mer spredt hos oss, men koselig likevel. Har du kost deg i helgen da? Jeg skal på jobb i morgen selv om jeg fortsatt hoster som bare det. Gruer meg skikkelig for jeg tror jeg kommer til å bli såå sliten. Men prøver å tenke at det snart er juleferie og at jeg bare skal jobbe 3 dager i uka. Får se etter jul hvor lenge jeg orker å jobbe. Jeg får liksom så dårlig samvittighet for at jeg er borte også siden jeg vet det blir mer på andre. Er du sykemeldt resten av svangerskapet? Legen min sykemelder så kort om gangen, men det er vel kanskje sånn reglene er... Gleder meg til å høre fra deg igjen. Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2006 Hei 2_TETTE:) Koselig å se at du har hatt det koselig i helgen:) Litt deilig å bare være seg selv litt også, trur det har mye å si om dagen.. Selv skal jeg ut å spise sammen noen venninner neste onsdag, og jeg gleder meg, litt kos midt oppe i alt jule maset, selv om ikke jeg føler at det er så mye mas, siden jeg bare går hjemme.. Så gøy at han like å være på hoppeland, husker at jeg syntes min datter ble så brått stor når hun liksom ville være del i ting, og etter det har utviklingen skjedd så fort at det nesten har vært litt vanskelig å henge med innimellom, føler jeg.. Å jeg har slappet av å bare kost meg i hele helgen, men pusset vinduer på lørdag da.. Da var det jo endelig en dag uten regn og mildt så nå kan jeg endelig se ut av vinduene i huset her igjen, hehe.. Merker at jeg har mye mer overskudd om dagen, helt enn annen person, er til og med lenger opp uten å sovne på sofaen pga at jeg er så trøtt å sliten, og det er lenge siden sist.. Legen min sykmeldte meg frem til den 12 januar i første omgang, en mnd av gangen, og der fra til jeg skal i permisjon den 13 februar, så jeg er 100% sykemldt resten av svangerskapet, noe som er utrolig deilig å tenke på.. Legen min kalte det en vellfortjent ferie.. Litt uvant sist uke, og ikke skulle på jobb men det er deilig også.. Nå skal jeg ikke på jobb igjen før feb 08, som er en evighet til:) Håper formen din er blitt litt bedre, og du må tenke på deg selv og din helse først.. Du skal ikke ha dårlig samvittighet hvis du blir borte fra jobben, de klarer seg sikker fint uten deg.. ( ikke vondt ment) Så kan du heller få litt tid til deg selv hjemme nå alene, for tenk om 3 mnd så har vi ikke bare oss slev lenger:) Er det mye liv hos deg om dagen? Det er så stille i min noen dager at jeg virkelig lurer på om det er noen der.. Men det er vell kanskje ikke så unormalt heller, det begynner vell å bli litt tranger der inne nå.. Du får ha en fin arbeidsdag, og godt at du bare har 3 dager denne uken.. Gleder meg i lå høre igjen fra deg også.) klem
2_TETTE Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Heisann hoppsann:) Ja, i dag har jeg vært på jobb og er heeelt utslitt. Heldigvis fri i morgen da. Tror jeg skal prøve frem til jul nå (bare 4 arbeidsdager igjen) og såå får jeg høre med legen om jeg ikke kan få hvile litt altså... Tenk at du ikke skal jobbe før i 2008 Hihi.litt rart ja. Jeg skal kanskje begynne å jobbe igjen august 07 jeg da..Kommer litt an på hva slags jobb jeg skal ha og hva jeg vil gjøre, men denne gangen skal vi også ha 44 uker bare med 100% lønn og pappaen skal jo ha 6 uker så da skal jeg i jobb fra nov 07 egentlig. Men ikke så lett å få lærerjobb da. Lettere om jeg starter på et nytt skoleår i august liksom. Men vi får se. Får jeg ikke jobb fra høsten (går i vikariat nå) så har jeg jo to mnd på å finne noe annet eventuellt.Stresser ikke med det. her er det litt opp og ned med liv i magen. I dag har det vært veldig mye mens i går var det mer stille. Er nok ganske vanlig med sånne variasjoner vil jeg tro. Har du hørt noe om dato for ks enda da? Blir så spennende å høre hvilken dato du får. Det blir vel kanskje februarbarn på deg da... Har du sendt inn paprier om fødselspenger og permisjon? Har ikke det jeg...er jeg litt sent ute kanskje? Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2006 Hei hei:) Deilig med fri i dag? Dere begynner vell snart med juleferie på skolen, eller er det ikke før neste fredag? Det er kanskje ikke det samme for deg å begynne midt i et skole år, enn hva det er for meg, butikken står der uansett.. Pappan blir vell kanskje litt fornøyd med litt lenger permisjon? Han her hjemme skulle ønske han fikk det, men siden jeg ikke fikk så mye glede ut av sist permisjon, får jeg være hjemme lenger denne gangen.. Sist pusset vi opp hus i syv mnd av permisjonenen, noe jeg virkelig ikke vill gjøre igjen, og helgen etter vi hadde flyttet inn begynte jeg og jobbe.. Så glad vi er ferdige denne gangen.. Ja, det kan bli februar, men trur det blir den 1 som han bestilte til.. Glad det ikke er skudd år neste år, hehe:) Nei, ikke fått noe brev enda her, men trur det tar litt lengere tid her hjemme.. Hvis jeg ikke hadde fått noe svar 4 uker før skulle jeg bare ringe ned å høre, ikke akkurat vanlig.. Så jeg kan belage meg på litt venting.. Jeg har to jordmødere som vil følge meg under keisersnitte så de må få vite når det skjer litt god tid i forveien, he he.. Jeg går til en til kontroll og hun vill veldig gjerne ta i mot, men skulle det ikke passe så har jeg nabo som også er jordmor som også vil være med.. Veldig koselig, og trygt å ha noen kjente der som har vært med en del ganger.. Nei, har ikke sendt i papirene til trygdekontoret enda, men jobben har fått dem.. Men de betaler ikke så jeg må søke til trydekontoret også.. Men det må bare gjøres 3 uker før, sto det.. Så jeg gjør det på nyåret, men har arket jeg skal fylle ute her hjemme.. Så trur ikke det er så hast.. I dag sto det at jeg var i svangerskaps uke 29, og jeg hopper da et skritt videre, litt skummelt, hehe.. Hadde liksom ikke trudd at den dagen skulle komme så fort.. Men skriver her inne for det jeg, klarer liksom ikke å skjønne at jeg er helt moden for 3 enda, men vi får ta en titt:) Du får kose deg masse med fri dagen din, så håper jeg at du ikke jobber så mye etter jul, så du får slappet av litt før ting skjer:) Skal til kontroll i morgen, og spent på hvordan sf måelen mine ligger nå i forholdt til sist..Går du ofte til kontroll? Klem fra
2_TETTE Skrevet 12. desember 2006 #10 Skrevet 12. desember 2006 Hei I dag er det suupergodt med fri ja:) Har akkurat sovet et par timer og det var nydelig. Hørtes slitsomt ut med baby og oppussing ja...godt du slipper det nå og bare kan kose deg hjemme. Får håpe du får brev snart da:) og den datoen han sa. Men legen min bestillte til 9.mars og så fikk jeg 5.mars. Men kanskje mer å gjøre på sykehuset her og ikke så lett å få den og den datoen. Så hyggelig med kjente jordmødre med på fødsel. Spurte hun du gikk hos om hun kunne være med eller spurte du? Min har ikke nevnt noe, men hadde sikkert likt om hun ville. Men tør ikke spørre liksom... Er ikke så ofte på kontroll som sist. Kanskje en gang i mnd. Ja, tenk nå er du i 3.trimester!!! Så gøy...jeg kommer om litt over en uke jeg da. Må vente litt til. Sitter og lurer på om jeg skal begi meg ut på julegaveshopping eller om jeg skal holde meg hjemme og bare slappe av siden det er jobb i morgen igjen...Hmm, en tur i matbutikken blir det iallefall. Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 13. desember 2006 Hei og hoppsann:) Ble det noe julegaveshopping på deg i går? Kan tenke meg at uansett så var det sikkert deilig med en dag fri? Jeg vet ikke om det er barneskole eller større du jobber med? Men de minste krever vell sikkert en del om det er det.. Å legen din bestilte til 9, og du fikk 5 så deilig å få noen dager før, hehe:) Har ikke fått noe svar enda, men trur jaggu jeg kan belage meg på litt venting også, er ikke så heldig med å få vite ting tidlig her.. Det kan jo like mye bli februarbarn her da, og jeg er virkelig glad det ikke er skudd år til neste år, for barnets skyld.. Men de tar vell ikke noen operasjoner da? Planlagte værtfall.. Det var jordmoren min som sa at hun ville være med, fikk ikke sagt et ord jeg før hun hadde bestemt seg for det.. Hun har bursdag den andre, så hun håper virkelig på den dagen, hehe.. Snakker om å ha en kravstor jordmor, men setter veldig pris på at hun vil være med å ta i mot den vesle.. Har bare blitt fulgt opp av henne i det svangerskapet her.. Og naboen spurte jeg jo selv, vi har jevn gamle barn fra før, som er venninner og går i samme barnehage, så henne har jeg mye kontakt med.. Hun ville da veldig om hun andre ikke kunne.. Du kan jo bare spørre henne om hun vill, men jeg føler at jeg virkelig har god kontakt med min jordmor, så derfor føler jeg at de virkelig passer fint.. Er han minste din noe spent på å bli storebror da? Eller er det kanskje litt vanskelig å skjønne? Men du er heldig med at de ikke får så stor aldersforskjell.. Du får ha en fin dag videre, nå er det 28 ukers kontroll hos jordmor kl 11, og gleder meg som en liten hver gang jeg får høre hjertelyden.. Ha en fin dag, klem fra
2_TETTE Skrevet 13. desember 2006 #12 Skrevet 13. desember 2006 Hei du. Ble ikke mye shopping på meg nei...en tur i butikken var alt jeg orka. Var skikkelig sliten. Men fikk overskudd til i dag og i dag har jeg vært på jobb. Har 1.klasse så mye greier med dem ja:) Men søte også.. I dag er det juleavslutning så jeg er bare hjemmom en tur før jeg skal tilbake på skolen og starte med underholdningen og spile piano til mens barna synger. Blir koselig da...hihi men fri i morgen igjen heldigvis. Julian er litt liten til å skjønne at mamma har baby i magen. Men det hender han legger hodet sitt mot magen min og koser liksom. Så søt da. Tror det blir gøy når babyen i magen lærer å gå. Da tror jeg de vil kunne leke veldig godt sammen. Men nå får jeg hive i meg en matbit og ta på kjole og sminke. Føler meg ikke heeelt fresh når jeg pynter meg nå. Men skal prøve å se litt fin ut da. Gikk det fint hos jordmor i dag? Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 14. desember 2006 Hei hei!! Du hadde gående i går du da, så da må det sikkert være deilig for deg med litt fri i dag også.. De er sikkert ikka alltid så rolige heller, bare tenker på at det er 2 til min begynner, uff.. Syntes de begynner så tidlig nå jeg.. Men men, de er vell sikkert så flinke til å lære at det går vell bra.. Håper det gikk bra i går og at de koste seg da? Så koselig at han koser magen din, det er sikkert en stor og god pute det nå. (kanskje litt hard men) Ja, tenk deg når den minste begynner å gå, da får de sikker mye glede av hverandre.. Det gikk bra hos jordmor også, den vesle jenta i magen vokser og vokser, og hjertelyden fortsatt like høy.. Hun lå i tverrleie, og det kommer hun helt sikkert til å gjøre en stund til, trur hun liker å ligge på skrå av magen, hehe.. Med Hedda så snudde hun seg ikke før uke 35, det var akkurat til at jeg nesten måtte inn på sykehuset for at de skulle snu på henne, men slapp akkurat, og det er jeg glad for.. Men de sier at det snur seg tidligere andre gangen? Vet ikke.. Men det har vell ikke akkurat så mye å si for oss har det det? Å du får kose deg masse med fri dag i dag!! I dag har jeg gitt Hedda fri fra barnehagen, og vi skal kose oss.. Deilig å ha muligheten til det også.. Klem
2_TETTE Skrevet 14. desember 2006 #14 Skrevet 14. desember 2006 Hei igjen. Ja i går gikk det i ett men godt å slappe av igjen. Skal bort en tur til ei venninne nå som hadde termin for to dager siden. Hun er rimelig fødeklar skal jeg si:) Kjenner du godt at babyen ligger i tverrleie? Her er det både den ene og andre veien tror jeg...men kjenner mest spark på venstre side og nedover. Tror ikke det har noe å si hvilken vei de ligger når man har keisersnitt jeg. Men er jo ikke så store åpningen de skal gjennom da heller så kan jo hende de snur dem under operasjonen eller noe. Går sikkert helt fint uansett hva hun velger å gjøre. Så deilig at dere skal kose dere i dag. Hedda syntes vel det er stas med mamma hjemme og den store magen:) Hun skjønner sikkert på en helt annen måte selv om det er jo litt uvirkelig for de små at en baby faktisk skal komme ut derfra...hihi Uvirkelig for meg også nesten.. Da får jeg ta meg entur på besøk, og dere må kose dere masse. Klem
2_TETTE Skrevet 17. desember 2006 #15 Skrevet 17. desember 2006 Hei Skriver igjen jeg:) Håper du har hatt en fin helg. Til onsdag kommer jeg inn på 3.trimester. Da kan vi starte en tråd der. Jeg har begynt med litt bekkenplager i helga. Håper det ikke blir værre for det er ikke noe godt. Har begynt å tenke mer og mer på bayen i magen. Lurer så på hvordan den er, om det er gutt eller jente og hvordan den ser ut osv... Tenker du noen gang på keisersnittet? Hvordan det vil bli osv? Har begynt å drømme litt i det siste jeg da...litt ekkelt også... Uff, håper bare det ikke blir noen komplikasjoner eller noe. Ha en fin kveld... Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #16 Skrevet 18. desember 2006 Hei Hei:) Håper du også har hatt en fin helg? Her har det gått i ett, lørdagen var i indre østfold å kjøpte oss en ny bil, en stasjonsvogn selvfølgelig. Hadde ikke akkurat plass til en til, med to golfer.. Så dag ble de en bmw touring, som vi hadde med første mann.. Og på kvelden var deg julefest hos svigers, noe de har siste helgen før jul hvert år, og det er alltid så koselig. Å så spennende, deilig å komme seg inn i 3 trimester, har vært der en uke snart, men ikke akkurat vært der, hehe.. Det virker liksom så langt unna enda, enn mange av de andre som har bare 20 og mindre igjen.. Å nå har jeg fått svar også, endelig, det ble 1 mars som blir den store dagen, og da er det bare 73 dager igjen, uff det går fort nedover, syntes jeg.. Jeg tenker en del på det, gleder meg akkurat ikke. Det værste må være å ligge der uten å ha noen følelse i hele kroppen, siden jeg hadde narkose sist merket jeg ingen ting.. Men jeg får ha min kjære der da, og det betyr mye at vi får gått igjenom det sammen.. Gruer du deg? Jeg gruer meg når jeg tenker på det, så prøver liksom å la være.. Vi får omvisning den 30 januar, jeg og sambo via sånn fødselsagst personale på sykehuset, og det får bare han og jeg alene med en jordmor.. Det gleder jeg meg litt til, da ser jeg litt hvordan det kommer til å bli.. Hadde ikke du epudural sist? Denne gangen blir det spinal vell? Jeg merket foresten at hun lå i tverr, for hun stanget opp under lungene mine hele tiden, og sf målene ble også da høyere pga det, og samtidig som hun stanget opp lungene så sparket hun langt nede i bekkenet samtidig.. Håper du får en fin dag videre:) Klem
2_TETTE Skrevet 18. desember 2006 #17 Skrevet 18. desember 2006 Hei Koselig å høre fra deg. Så hyggelig med sånn juleselskap. Elsker sånne koselige tradisjoner. Grattis med ny bil da:) Alltid gøy det. Vi har en peugeot stasjonsvogn også en gammel golf som mannen bruker til jobb bare. Må nesten ha stasjonsvogn ja... Så flott at du har fått dato da. 1.mars er en fin dag å ha bursdag på. Du kommer vel hjem fra skehuset dagen før jeg har snittet mitt du da:) Ååå spennende. Jeg blir litt kvalm når jeg tenker på det og sånn, men prøver som du å la være. Men babyen må jo ut uansett så. Jeg hadde epidural sist ja...og var jo våken men så utrolig dårlig at jeg har glemt mye. Håper det blir bedre med spinal og at jeg ikke blir så redd. Aner ikke hvordan babyen min ligger jeg. Tror den kanskje endrer litt stilling fortsatt. Men har mest spark på venstre side av magen. Vi ses snart inne på 3.tri vi da:) Og så er det JUL... Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 19. desember 2006 Hei 2_TETTE:) Jeg la deg til på vennelisten min jeg, gøy at nå kan man sende direkte meld om man ønsker det i steden.. Da kan man også være litt mere privat og det er jo veldig koselig om det lar seg passe:) Ja, vi overlapper hverandre på sykehus oppholdet vi, synd det ikke er samme sykehus også.. Kvalm ja, uff det skjønner jeg, ikke akkurat det man gleder seg mest til om dagen, men ut må den jo uansett som du skriver:) Fikk du for tidlig sist? Det er vell det største mareritte nå om dagen, og med min flaks så skjer vell det, kunne ikke vært mer typisk.. Og hvis jeg ikke skulle hatt planlagt så hadde hun kommet overtiden som førstemann, hehe.. Vi får håpe virkelig at du får bedre minner av fødselen denne gangen, så vi har noe positivt vi også.. Når er det 3? Så koselig, da kan vi jo kanskje fortsette vår tråd videre der:) Hvordan er formen din ellers om dagen da? Og i dag er det bare 5 dager igjen til jul,og vi skal bake peppeker i dag, gleder meg som et lite barn selv, hehe.. Ha en fin dag:) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå