Gå til innhold

En liten alvorsprat er på sin plass...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg prøver nemlig å forklare lillejenta i magen at hun IKKE kommer seg ut ved å presse stumpen så hardt hun greier mot magehuden til mamma, like over navlen... DET ER INGEN UTGANG DER!!! ævve....

jeg er kort i ryggen, har fremdeles midje, utoverliggende livmor, så knøttemor må jo breie seg på en måte, og det skjer utover. Beint utover. Men kjære søte snille jenta mi... kan du ikke heller presse hodet ditt ned og komme ut der det ER hull fra før istedet for å prøve å presse hull midt på magen til mamman din?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal til legen om tyve min å sjekke at alt stemmer..

Jeg har nemlig bevegelser som minner meg om de to foregående fødslene. Men uten smerter.. Hun bruker ribbena mine som klatrestativ, og blæra mi som hoppeslott.. Dessuten er det nok skøytebane et sted inni der, for hun glir plutselig fra den ene siden til den andre!! Trodde det begynte å bli dårlig plass der, jeg??

Skrevet

hehe den der kjenner jeg igjen ka-ping! ;-) vi sitter om kveldene og ser på magen min og de utrolige bulene som dukker opp her og der mer enn vi ser på tven...ubehagelig nok, men jeg er ganske høy, så jeg kan tenke meg det er verre for deg, høres sånn ut i hvert fall...håper hun tar alvorspraten til seg da, og er snill med mamma fremover!

Skrevet

jeg har faktisk problemer med å sitte oppreist... kødder ikke. Må sette meg godt tilbake eller helst ligge/stå. Kjeeempelett med bekkenløsning det gitt.

Skrevet

uff ikke bra! har du lenge igjen du da? er det januar du har termin? jeg også gleder meg stort til å kunne sitte i en stol igjen uten å måtte rede til med masse puter i ryggen og bena opp i luften, hehe...hvis nå bare den lille store KOMMER snart da... ;-)

Skrevet

termin 8.jan. Men både jm og lege mener knøttemor kommer før. Jeg prøver likevel å forberede meg på at det kommer til å ta de 4 1/2 ukene som gjenstår til termin :)

Skrevet

ja det er vel kanskje greit å forsøke å basere seg på det, så blir man heller positivt overrasket når hun kommer tidlig! håper du har det bra tross bekkenløsning og travle juledager...og at tiden går fort. :-)

skal til JM nå om en times tid, lurer på hva hun sier om den trege lurebabyen jeg har i magen, jeg! ;-) får gå og begynne å kle meg, det er jo også et prosjekt med disse sokkene og skoene for tiden. ;-)

ha en fin dag ka-ping, håper vesla roer seg med nødutgangs-letingen, hehe!

Skrevet

jeg er faktisk mindre utålmodig nå enn i starten av 3.tri... tida går jo så fort, jeg har lillejenta mi på 2 år, kjøkken-oppussing, juleforberedelser... rekker ikke å bli lei vettu :)

lykke til med knøttet ditt også - håper h*n finner ut at det er på tide å stikke hodet ut snart! Hovedutgangen altså :)

Skrevet

Hjalp alvorspraten? Forstod småen hvor utgangen er? Min lille nurk har ikke noen morkake som hemmer utgravninger i navleregionen og jeg frykter derfor at det kommer til å bli ganske heftig etter hvert som vi nærmer oss termin. Jeg har fremdeles 9 uker igjen til termin...og det vil jo si minst 9 uker hvor ungen bare blir sterkere og sterkere og sterkere (forhåpentligvis da) :)

Skrevet

hehe det begynner faktisk å bli såpass at jeg er GLAD morkaka ligger foran og sperrer litt... men den er jo ikke så stor at den dekker hele magen, bare navleregionen og litt til. Rumpestumpen til lillemor stikker over morkaka... :) drøye fire uker igjen her, de går så fort at jeg knapt rekker å telle :)

Skrevet

jeg har vært hos legen nå og fikk en grei forklaring på aktivitetsnivået her i magen. Den lille frøkna ligger fremdeles på tvers!! er ikke i nærheten engang.. Dermed ligger armer og ben rett under mageskinnet mitt, og jeg kjenner hver eneste rykk hun foretar seg..

Og fikk et par forklaringer at om hun ikke snur seg sånn eller slik i løpet av et par uker. kan jeg forberede meg på keisersnitt??

DET vil jeg jo ikke ha??

Skrevet

Hvis hun legger seg med stumpen ned så går det jo an å snu henne manuelt.... vi får krysse fingrene for at det er HODET som kommer ut først og ikke en annen kroppsdel :)

Skrevet

vi driver og tilegner dette minimennesket personlige egenskaper, vi da.. At hun er trassig; når pappaen stryker på henne så roer hun seg. Mens når han ikke er i nærheten holder hun et svare spetakkerl... Og ikke liker hun at jeg drikker cola, ikke isbiter osv.. Er det mulig? Når reagerer de på sånt? Og når utvikles egentlig personligheten??

Skrevet

Vår lille krabat reagerer også med masse aktivitet på kalde ting og ting med mye sukker i. Reaksjon er det nesten uansett hva jeg har i meg av mat og drikke, men ikke så mye hvis det ikke er kaldt/søtt...så jeg tror det må være noen riktige artige lyder fra magesekken min når jeg spiser som får småen i lekent humør. Her blir det også roligere når pappan klapper magen og snakker pent til den :) rart det der.

Har hørt sagt at alle babyer er forskjellige fra fødselen av, og det må jo bety at personligheten delvis utvikler seg mens barnet enda er i magen til mor.

Skrevet

hehe. jeg er nok med i klubben her ja. min lille gutt prøver også å presse seg ut midt på magen. og særlig i stunder det ikke passer så bra. f.eks når jeg leser til prøve eller har prøve. :) tror på en rakkerunge jeg nå:)

Skrevet

Tips til dere alle:

- grunnen til at knøttene våre reagerer på sukker er fordi sukkeret går gjennom vårt blodsystem via morkaka til ungen. Ungen får rett og slett et lite sukkerkick.

- kalde drikker reagerer knøttet på fordi h*n rett og slett KJENNER at det er kaldt... livmora ligger nemlig trøkt helt oppi tarmene våre og spiserøret vårt - når vi drikker noe kaldt eller spiser isbiter, skvetter ungen ting. Godt å vite hvis en blir nervøs for lite bevegelse en dag, da går det an å vekke ungen ved å drikk et glass isvann - mye mer effektivt enn sukkerholdig drikke.

Skrevet

Haha ka-ping kjenner meg igjen der ja :-)

Hvor langt er du på vei? og hvor høy er du ?

Er selv bare 29 uker på vei og kan skryte av hele 150 cm på sokkelesten :-) så her er det ikke mye plass..

Kansje det er noe med jentene pga jenta mi tror også at hun kan smette ut oppfor navelen... Det er faktisk ubehagelig og sitte pga presset oppover og jeg er STEIN hard 4 cm under brystene... Ekstra gøy er det når hun finner ut at hun skal trimme litt :-) Jaja jeg og samboeren lurer på hvordan jeg ser ut i slutten og hvordan det kommer til å bli....

Skrevet

Linni puse gal: jeg er 163 "høy" og har kort, svai rygg. Jeg sliter noe veldig med å sitte vanlig - å spise mat ved lave bord er helt umulig, å bøye seg fram etter noe er bare å glemme.

En liten trøst er at når du kommer i uke noen-og-tredve så legger knøttene seg gjerne med hodet nedover - og da synker faktisk magen litt. Jeg kjente i hvert fall godt når dette skjedde, det ble plutselig mulig å puste litt igjen :)

Skrevet

:-) Høres bra ut... Dette er den første så alt er liksom "nytt"...

Men uansett hvor ubehagelig jeg har det... Særlig etter inntak av mat og drikke så får jeg trøste meg med at det kommer noe godt utav det til slutt.... Gleder meg sykt til å få treffe den lille og holde henne...

Men jeg forstår at det blir verre før det blir bedre :-)

Skrevet

Her er det også veldig stramt og ømt rundt navelen - har rett framover mage. Uke 34 nå. Kan faktisk se en anelse av midjen ennå forfra. Ser litt mer firkanta ut bakfra - rumpa har liksom breia seg i alle retninger..

Ellers har jeg det også slik at jeg er mer tålmodig nå enn i starten av siste trimester. Syntes jeg hadde vært gravid i en evighet allerede og en tredel igjen hørtes mye ut. Sist gikk jeg 16 dager over tiden og var kjempetålmodig. Andre var mer stressa enn meg. Tenker nå at det nærmer det seg uansett og det er mye som skal skje imellomtiden :). Dessuten kan det være at jeg kvir meg litt for fødselen og har begynt med lett fortrengning av at barnet faktisk skal ut engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...