Gå til innhold

ja...nå reiser han seg..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt sånn "bitter sweet" følelse hvis dere skjønner??

Gøy at han har lært enda mere nytt..men han klarer ikke å sette seg ned selv uten å slippe taket å falle rett bakover! det er gaanske langt i fra babyens føtter til hodet!!!

Jeg har heldigvis nådd bort til han å tatt han imot til nå..men er nok ikke lenge til han får sitt første skikkelige fall....

går det ann å lære han til å sette seg eller??? må han kanskje finne det ut selv??

Skrevet

jeg har lært at man skal la barna følge sin egen utvikling og man skal ikke hjelpe dem med ting som sitte,kryp osv.

Skrevet

Samme *problemet* her..sitter litt med hjertet i halsen når han reiser seg attmed sofaen etc..

Hvor gammel er din? Min kar er 7 1/2 mnd..syns tida går så fort :)

Tror de må finne ut av den sittingen selv, men det går jo an å øve litt med de, sitte sammen med de på golvet og øve opp balansen.

Skrevet

min er også 7.5 (født 18.4) jeg mener ikke at jeg skal lære han å sitte..men om jeg skal lære han å sette seg ned i fra stående?? han sette seg greit opp selv og kommer seg fra sittende til krypende uten problem..men det er når han står helt oppreist at han ikke klarer å komme seg ned igjen... hvis du skjønner???

Skrevet

Tror d der må gå av seg selv, men man kan kanskje vise de litt :) Min er født 21 april forresten :)

Skrevet

så gøy at de er like gamle:)

det er bare så innmari slitsomt å springe etter han hele tia..står bak og lar han prøve selv..men han slipper bare..så må jeg ta imot..hvis jeg ikke er der, så kan det gå skikkelig galt! Huff..akkurat dette kunne han ha venta litt lenger med, men er litt for nyskjerrig tror jeg!

Skrevet

Når han kommer bort til deg og vil holde i hendene dine for å reise seg - ikke løft han opp, man la han reise seg og bli stående mens du holder han i hendene. Etterhvert prøver han sikkert å sette seg ned på rumpa. Slipp taket og la han 'deise' ned på gulvet. Husk han har bleie som tar i mot også :-). Tryggest for han å øve med mamme vet du. Så rekker du å legge ei hand i mellom om han skulle vippe bak og slå hodet i gulvet.

Skrevet

hmmm, takk for tips:) han har ikke reist seg opp etter meg enda, men det skal jeg prøve på:)

Skrevet

Samme her, må passe på hele tida :) Min blir bare stående han når han merker at han ikke kommer seg noen vei, men det skjer fort at han mister taket og ramler.

At han er nysgjerrig kan jeg skrive under på..må jo være noe med de april-babyene hihi :)

Skrevet

Bare la han holde på, de tar ikke skade av å falle fra sin egen høyde. Vi spurte nemlig barnelegen om dette på forrige kontroll fordi vi var litt bekymret selv...

Lillegutt lærte å leise seg opp rett før han ble 7 mnd, men klarte ikke å komme seg kontrollert ned igjen. Ble mange fall da ja...Nå er han 7,5 mnd og har i løpet av den korte tiden lært seg hvordan han kommer seg ned igjen, så nå går det mye bedre (men blir noen fall innimellom fremdeles da). Bare ta tiden til hjelp, så lærer han seg det også =)

Skrevet

Gutten min er født 20. April...ganske like gamle disse da =) og tidlig ute alle mann...

Skrevet

Sånn var det her også, da Guro begynte å reise seg. Det blir noen knall og fall og blåmerker i begynnelsen, men det må man nesten bare regne med. De lærer seg ganske fort å sette seg kontrollert ned :)

Skrevet

Morsomt å se utviklinga fremover, syns tida går så fort og han lærer så mye nå :o)

Skrevet

det er igrunnen godt å høre at andre har samme erfaringa som meg! Men klarer alikevel ikke se på at han falle da:) men får prøve å springe etter etter beste evne, og faller han..ja så får han bare falle! :o)

Ting skjedde plutselig så mye fortere enn forventa, så den rolige hverdagen ble fort snudd:) hadde reina med at han kom til å være litt seinere i utviklinga for han lærte ikke å rulle før han var 5mnd.. men på 2 mnd så har han altså lært å åle, krype, sitte å reise seg.... hjelpes..det er mye for en liten kropp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...