Gå til innhold

forvirret.....over ukene....noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 37-2...skjønner dere?

og da sier jordmor...at jeg er fullgått uke 37. men hvorfor er man ikke da i uke 38? man er vel i uke 38 da?

lurer på hvilken uke jeg skal lese om på nettet da...?

forklaring.....?

er bare litt forvirrende...

Særiøse svar takk....

2.gangsfødende meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 37+2...det er det jeg er....måtte rette på det så dere skjønner det....

Hilsen HI

Skrevet

Det stemmer jo både det du og jm sier :)

Hvis du er 37+2 på vei, så er du 37 fullgåtte uker og to dager ut i svangerskapet ditt. Altså i din trettiåttende uke.

Her er et par eksempler til sammenligning: jeg hadde bursdag i november, da fylte jeg 27 år. Nå er jeg altså 27 år og 1 mnd, og er godt inn i mitt tjueåttende leveår :)

Skrevet

Du er i uke 37, men i den 38. uke. Det betyr at du har 37 fulgåtte uker og er inne i den 38. uke. De fleste sidene jeg har vært på regner hvilken uke man er inne i(altså 38.uke) bortsett fra babyverden som regner hvor mange uker man har bak seg (altså 37 uker).

Føler det ble litt dårlig fortalt, men håper du skjønner...

Skrevet

kan være forvirrende det der..

men du har startet på din 38 ende uke,altså 37 fullgådde + 2 dager inn i uke 38....sjønner?

tror det ble rett:))

Skrevet

Det regnes litt forskjellig...

Jeg er 34+4.... og sier 34+4 og, i og med både legen og jm sier det... Mens andre ville kansje sagt at de var i uke 35... I følge BIM er jeg i uke 35...

Selv om jeg er 27 fullgåtte år, sier jeg ikke at jeg er 28 år nå... :)))

Jeg leser om uke 34 nå... men gløtter innpå 35 og da :)))

Er ikke så ulikt...

Forvirrende??? Jepp :))

Skrevet

å inn på din egen side og lagre terminen din på den så kommer det opp automatisk.

Skrevet

Enig i at dette med ukene er litt forvirrende, men jeg _tror_ jeg har skjønt det. Og såvidt jeg kan se, har du også det.

Når du er 37 + 2 har du altså lagt bak deg 37 hele uker pluss to dager. Og da er man i 38. uke. Tellingen starter på 0, slik at man er i uke 0 helt til det har gått 7 dager. Fra dag 0 til 6 er man i sin 1. (første) uke. På samme måte som man er i sitt første leveår fra man er født til man fyller 1 år.

Dette er, slik jeg har skjønt "jormormåten" å telle på. På babyverden.no starter ukene med 0, slik at du nå leser på uke 37. Her på BiM starter tellingen på 1, og du kan lese det som står på uke 38.

Stemmer ikke dette jenter?

Skrevet

takk takk folkens :) jeg skjønner det nå..men alikevell så gjør de det vanskelig å skjønne, de som har laget opplegget :) hehe..

men det er visst ikke alt man skal forstå her i verden...

Hilsen HI

Skrevet

Tror også det er jm-måten å telle på...ganske forvirrende med forskjellige måter å telle på og alt det der. Enda værre blir det når venner/kollegaer krever å få vite hvilken måned man er i og ikke uke for det forstår de seg ikke på...pleier å svare med å fortelle hvor lenge jeg har igjen til termin jeg, for det er vel egentlig det de lurer på tenker jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...