Gå til innhold

sleepsence

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mange snakker om dette sleepsence.... Det har gått meg litt hus forbi hva det egentlig er for noe :)

Kan noen gi meg en forklaring og sende meg det på [email protected]??

Vår lille jente har alltid slitt med å "finne" søvnen selv. Etter en runde med bronkitt nå nettopp ble alle rutiner vi hadde innarbeidet helt ødelagte. Irriterende. Så, nå er vi tilbake til flaske med vann i sengen, våkning om natten og våkning veeeldig tidlig om morgenen. Jeg har egentlig ingen motforestillinger mot en flaske med vann i sengen, men problemet er at hun driker så veldig mye. Blir ofte tomt før hun sovner og da skriker hun seg til påfyll... Dette resulterer i veeeeldig våte bleier og gjerne lekasjer i tillegg.

Har tidligere brukt ferber-light, men den strider litt mot mine ønsker om hvordan vi skal ha det hjemme. Er lite koselig å være så "hard".

Kanskje sleepsence er noe for oss??

Skrevet

Sleep sense er nettopp en Ferber Light metode.

Den går på at man skal lære barnet å sovne selv og å finne søvnen selv når det våkner om natta. Metoden freier seg om tre ting

- Faste rutiner og leggetider

- Konskvente metoder

- Akseptere at barnet protesterer, roper og gråter for å lære seg å sovne selv.

Jeg sender til deg. Tviler på at du ønsker å følge metoden, men kanskje du kan snappe opp et tips eller to :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...