Gå til innhold

Da har vi vært på 4mnd kontroll!


kosemoms♥med ny spire

Anbefalte innlegg

Og nå er det bare å begynne med tillegg; i form av flere grøtmåltider, fruktpurè og middagsglass evt. mme på kvelden før han legger seg!

For jeg har rett og slet for lite melk til poden! og han hadde flatet veldig ut på vekt og lengde. Var godt å få et klarsignal på at jeg ikke behøver å fullamme til en hver pris lengre! og at det er OK å gi annen mat!

Har strevd lenge nok med å få til dette nå, skal bli godt å ikke ha dårlig sammvittighet når jeg gir erstatning lengre:-)

Han er en stor (lang) gutt og er veldig aktiv, så han trenger rett og slett mere næring nå!

 

Nå skal nok mamma bli litt blidere ja, når vi slipper å amme hver 2.-3. time hele døgnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang er han nå? Så deilig for deg da, da slipper du bekymre deg for det:-) Da kan jo Scott mate han oftere og når han ikke er så avhenig av puppen.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo greit å finne ut av det... Jeg tenkte jeg skulle få veid Karsten også, synes ikke han har økt så veldig i vekt de siste gangene vi har veid ham. Men han er jo stort sett blid og fornøyd, da. Og sover ofte 8-9 timer før første amming på natten. Nå er 5 mnd kontrollen rett rundt hjørnet, så tror jeg venter med veiingen til da...

 

Det snakkes jo så mye om at man skal fullamme til seks måneder, så man får jo fort litt dårlig samvittighet dersom man begynner med fast føde. Men det er jo tydelig at Amandus har behov for det, og da er det godt å få litt oppbacking på at det er greit også... :o)

Som Hilde sier så er det jo godt at han skal starte med litt fast føde, da kan jo Scott overta litt av matingen også. Veldig praktisk! :o)

 

Karsten fikk smake en tyvendedels teskje med potet blandet med morsmelk i går, det fallt IKKE i smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du se Amandus begynner å sove igjen, det skal bli godt for dere !! Synes jo det hørtes rart ut at han skulle være våken hver time nå. Glad på dine vegne, ikke godt å ha dårlig samvittighet hele tiden eller ikke få sove !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..jenten vår har fått litt tillegg(mme) på kveld etter puppen en stund, synes det har vært mye styr. Nå har jeg gitt henne kun mme noen dager for å slippe litt her og litt der. Hun sluker 200ml og sover som en stein

Med mme sov hun i natt 14 timer med kun 1 mating og ellers sover hun mellom 11-12 timer med 2-3 matinger.

Vil bare si også at når jeg begynte med mme på kveld og lite oppe om natten så gikk produksjonen enda mer ned så nå pumper jeg meg før jeg legger meg for å ikke miste melken helt.

Lykke til...jeg har vært og kjøpt grøt i dag, tenkte å prøve med en smaksprøve i helgen...Kan jo bli artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...