sprellemor Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 så det blir bare masse bråk. Hun nekter å ligge nede på rygg i ro, så det er et slit å ta på bleien hver eneste gang. Noen som har noen triks?
Babykilo Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Min har og begynt med det. Han skal snu seg bak for å rive ned bleier etc. Det pleier å hjelpe å gi ham noe i hendene å leke med og så skifte som et olja lyn!
mai mammaen til to Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 du har vel sikkert prøvd det, men hva med å gi henne noe?det hjelper her... av og til så fester eg bleien mens hun står og holder meg rundt halsen
sprellemor Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2006 Ja, har prøvd å gi henne noe, men det er alltid noe annet som er mer spennende, som bleier å rive ned eller salvetuber å tygge på (som jeg ikke vil hun skal tygge på i tilfelle det går hull og hun får munnen full av sinksalve). Kanskje vi må bare la henne stå, ja. Får prøve oss litt frem.
1+2=3jenter Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Her begynte vi med up and go, og det ble lettere å få bleia på i det minste. Er hun for vill når jeg skal vaske henne tar jeg heller å holder henne under springen enn å klatte med en klut på stellebordet... Og kanskje du kan prøve å legge bleier salver og andre spennende ting utenfor synsfeltet hennes.... Hvis du har mulighet da. Vi har sånt i den øverste skuffen i stellebordet(har fjerna badekaret, for vi fant ut at det var like lett å dusje med henne, eller ta litt vann i bunnen av vårt badekar og bade henne der...
m-mamma Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Jeg tar stellematten ned på gulvet. Har begynt med up & go bleier, for de går greit å sette på selv om han ligger på magen. Han er snart 8 mnd. Helt spinnvill. Kryper bortover uten bleie bare jeg tar et halvt sekunds pause. Blir helt matt. Hjelper kanskje i to sekunder å gi han noe å holde i. Tar gjerne i mot flere tips jeg også. Gleder meg litt til han kan stå, for da blir det kanskje litt enklere.
sprellemor Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. desember 2006 Vi vasker henne alltid under vasken (aldri liggende m klut). Hun er en av de ungene som bæsjer flere ganger om dagen, og da er det enklest å bli vasket i vasken. hun er forøvrig også veldig liten for alderen, 7 mnder og akkurat 6 1/2 kg. Det finnes vel ikke så små up and go-bleier? Vi får vel bare holde oss tålmodige. Skal prøve å fjerne alt som kan virke fristende. Takk for tips, likevel. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå