Gå til innhold

Frykter MA :( Noen som vet råd?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 8+5 og har hatt ganske synlig mage de siste 3 ukene. Har vært litt uvell, veldig trøtt og liten matlyst. De par siste dagene har formen vært bedre(noe som jo egentlig er deilig) og magen føles tom og nesten flat igjen...:( Jeg har ikke hatt noe smerter eller blødning av noe slag, men er bare trist og redd. Skal til legen om 1 uke, men det er vel ikke så mye hun kan få gjort, er vel for tidlig å høre noe med doplerapparatet.

Noen med erfaring som vet om dette er symptomer på på MA? Jeg er så redd!!!!!!! Tør nesten ikke bestille UL, frykter svaret:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7374945-frykter-ma-noen-som-vet-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke har hatt noen smerter eller blødning av noe slag. Og ikke får det i nærmeste fremtid tror jeg du kan ta det med ro.

Jeg hadde endel smerter og brun utflod i over en uke før jeg fikk konstatert MA. Mine graviditetssymptomer forsvant nesten over natta.

Men synes du burde fortelle legen om dine bekymringer, slik at du kanskje får kommet på ultralyd. Eller bestille privat UL. Ikke noe godt for verken deg eller fosteret at du skal gå å være urolig.

Rundt uke 4 fikk jeg endel smerter og bittelitt blod gjorde meg hysterisk. Legen henviste meg med en gang til UL. Men kan hende at jeg fikk UL så fort pga jeg mistet sist gang.

Nå blir jeg fulgt opp jevnlig med ultralyd og det er kjempegodt å få bekreftelse på at alt er i orden.

Unnskyld, men hva er MA.....??

har hatt en veldig ekkel opplevelse hos gynekolog idag, så veldig redd....tok en blodprøve idag og neste på søndag, og ny time igjen neste fredag... om OVER en uke til....

Jeg krysser fingre&tær for alle sammen som er like redde/usikre som meg nå!!!!!!

Annonse

Når du er 8+5 og har mage, så er det oppblåsthet og hormoner som gjør det og ikke fosteret eller livmora som er stor. Jeg var også mer oppblåst de første ukene. Nå er jeg 10+2 og magen er mer "normal" igjen. Det at formen din begynner å bli bedre er jo også naturlig nå ift hvor langt du er på vei. Tror ikke du skal frykte en MA utfra hva du beskriver. Tenk positivt og det positive gror.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...