Gå til innhold

Hvordan kjennes kynnere ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en merkelig smerte i magen, vanskelig å beskrive... Litt rivende på en måte... Kommer og går. Lurer på om dette kan være kynnere... Er i uke 18. Klarer ikke å kjenne om magen/livmoren blir hard da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke kynnere er vondt.Magen blir bare hard enliten stund å så går det over.

Skrevet

Dette er sikker individuelt, men jeg kan beskrive mine kynnere da.

I staren når jeg får dem (altså før rundt uke 30+) så merker jeg dem på at magen strammer seg, noe jeg ikke nødvendigvis kjenner utenpå så tidelig som når jeg fikk de første i uke 12, men jeg kjenner det inni at noe der trekker seg sammen og strammer seg. Vanskelig å forklare. Samtdig føles det som et salgs ubehagelig sug i magen/livmoren, men det er ikke direkte vondt heller, bare veldig merkbart og litt ubehagelig. Mot slutten av svangerskapet har det i tillegg gjort litt vondt, som en lett murring i mage og korsrygg, og mer og mer vondt mot slutten når det gikk over til "maserier".

Vis du kjenner rivende smerter, så kan det godt være det er strekkene fra sidebåndene du kjenner. Kommer det som oftest når du vrir litt på deg, strekker deg veldig ut på en av sidene ol? Og kjennes mest på siden av magen, en av dem?

Skrevet

Jeg kjenner det sånn ca 5 cm under navlen. midt på magen liksom... Og kan komme uavhengig om jeg er i ro eller i bevegelse... Smerten er ikke sterk eller veldig vond, men ubehagelig. Kjennes ut som det er litt langt inn, men det kan jo være livmoren som vokser kanskje da?

Skrevet

Jeg aner ikke, kan jo godt være at det er slik kynnere kjennes ut for akkurat deg da! Spør jordmor eller lege på neste kontroll, så kanskje de kan svare deg bedre :-)

Skrevet

Var inne på terminklubben min og så at det var flere som hadde opplevd dette. Og alt var visst i orden med dem. Flere forslag på hva det kunne være, men ble ikke avklart. Jeg tror ikke jeg behøver å bekymre meg når det er flere som har det som meg. Men da vet jeg at det ikke er kynnere ihvertfall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...