Gå til innhold

Puter...


Benni-min

Anbefalte innlegg

Har dere puter til babyene deres? Leste nettopp på småtroll 0-1år at de skulle ha det. Fysioterapeutene på sykehuset hadde sagt det. Jeg har aldri hørt om det. Verken fysioterapeuten som vi går til jevnlig, kiropraktoren som vi går til eller hs og sykehus har ikke sagt noe. Er det en spesiell pute de skal ha? Stor? myk? eller bare som et pledd under hode? Tidligere når poden min hadde kolikk, roet han seg hvis vi la han oppå dyna med teppe over seg. Mykt og lunt. Kanskje lurt med pute?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk bedskjed på sykehuset at de ikke skulle ha puter, jeg. Eldste datteren min fikk pute når hun var ca et år. Tror ikke jeg kommer til å begynne med pute her enda iallfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest inne på småtroll at det nye visst nå er at de små gjerne kan sove med pute. Men det må være en tynn-tynn en, en tykk en kan de "drukne" i... Og så skal puta ligge helt fra der bleien slutter, ikke bare under hodet som på oss voksne...

 

Har ikke hørt med helsestasjonen ang dette, som sagt bare lest dette på småtroll-siden. Det skal visstnok blant annet hjelpe for de barna som blir veldig flate i bakhodet av å ligge flatt hele tiden... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om jeg har lest det, har jeg ikke begynt med pute enda. Synes heller ikke Karsten er så flat i hodet, verken bak eller på siden, så jeg har ikke sett behovet for det...

 

Og så flytter han som regel på seg når han sover, så sjelden han ligger på samme sted lenge. Så tror ikke det hadde hatt så mye effekt på ham! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...