Gjest Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Jeg er i uke 15 og har vært så utrolig trøtt de siste dagene/siste uken. Var sånn passe trøtt i 1.trimester, litt mer enn normalt, men ikke plagsomt mye, så letnet det til mer normale tilstander rundt uke 10-11, men nå er jeg stuptrøtt. Vanligvis bruker jeg en halvtime-time på å sovne om kvelden, nå sovner jeg med en gang nesten, går bare noen minutter. Sov f.eks 8 timer natt til i forgårs, så 2 timer på sofaen, så 7,5 time om natten til i går, døste litt i går kveld (var borte hele dagen) og har sovet over 9 timer i strekk i natt og er fortsatt kjempetrøtt! Er dette vanlig eller? Hadde det ikke slik de to andre gangene...
Coolmommy**080607*overtid* Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Er trøtt jeg også.Innmari trøtt.Har sovet 8 timer hver natt men har måtte gå å legge meg igjen etter at lillegutt har dratt i bhagen.Da kan jeg sove til halv ett ett tiden.ikke sunnt så nå presser jeg meg selv til å være våken.
Minnie_Moon Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Jeg er kjempetrett for tiden. I 1.trimester var jeg ikke trett på dagtid, men kjempetrøtt på kvelden. Sovnet med det samme hodet traff puta. Nå er jeg trett på morgenen og utover dagen, mens jeg ikke får sove når jeg har lagt meg, som igjen fører til tretthet neste dag. Har sikkert litt sammenheng med mørketiden også. Tror jeg skal begynne å spise vitaminer igjen. Skader jo ikke å prøve... Har siden uke 13 kun spist omega 3.
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Samme her, spiser bare omega 3 nå av tilskudd, men hvilke vitaminer hjelper mot tretthet mon tro?
Minnie_Moon Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Ja, si det... Tror jeg skal prøve vanlige multivitaminer. Så får jeg i meg det meste jeg trenger :-)
maiprins Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Hei! Jeg er også sånn......... I går fikk jeg intens hodepine og var sinnsykt trøtt - men da hjalp det med bare 5 min slumring på sofaen så var jeg i fin form igjen. jeg klarer ikke å overvinne trøttheten når den først kommer å tar meg............. hi hi Jeg sovner også fort når jeg legger meg og sover stort sett hele natten, bortsett fra 2-3 ganger som jeg nesten i søvne går for å tisse.......... Grattis med uke 15 i dag Alva ;-) Vi følger jo hverandre vi med lik termin! Forresten, kjenner du kraftige spark enda?
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 Nei, kun kjent kraftige spark en gang (dvs to spark) for noen dager siden, de var så kraftige at jeg nok hadde kjent dem utenpå om jeg bare hadde hatt hånden der. Ellers er det mer lette spark og bevegelser jeg kjenner, noen ganger virker det som om babyen slår salto inni der, for plutselig trykker det mot hele den ene siden av livmoren i en slags glidene lang bevegelse. Rar følelse, men det er veldig lett/mildt enda, ikke slik jeg vet det blir om få uker. Må liksom kjenne litt etter for å merke bevegelsene, altså ligge eller sitte i ro og lese, se tv, sitte på nett eller noe sånt, merker aldri noe når jeg er i bevegelse, snakker med andre osv. Gleder meg veldig til de kraftige gode sparkene da :-) Hvordan er det med deg da?
Fallerifallera Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 Jeg er 19+4 i dag, og sover mellom 10 og 12 timer hver natt!! (8 til vanlig..) + at jeg gjerne sover litt på dagen og. Så kan vel klassifiseres som trøtt ja! Er endel dårlig så tror kroppen trenger mye hvile rett og slett?..
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 7. desember 2006 #10 Skrevet 7. desember 2006 Veeldig trøtt for tiden..... Hjelper ikke akkurat at det er mørkt til kl 09 om morgenen og at solen (ikke at vi ser den så mye når den er oppe heller) er vekke fra kl 1600. Men jeg sover som regel 8 timer hver natt, i tillegg må jeg ha meg en middagshvil etter middag. Alt fra en halv time til en time. føler meg skikkelig gammel.... Er snart 15 uker på vei, så jeg håper det blir bedre etterhvert:)
Xenaen Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 Heia! Har det også slik. Var ikke sånn med de andre to. Det er helt håpløst, klarer ikke få gjort noe om ettermiddagen. I går sov jeg tre timer etter jobb, og likevel stuptrøtt om kvelden. i dag har jeg bare sovet to timer ("bare") og er trøtt igjen! Men ei venninne av meg sa at hun var også forferdelig sliten med nr tre, og sov og sov. Heldigvis har de forståelse på jobb, skal få ta meg en avspaseringsdag før jul for å bli litt mer ajour med alt man skal få gjort...
stormgutt + soljente Skrevet 7. desember 2006 #12 Skrevet 7. desember 2006 Jeg kjenner meg godt igjen, ja. Er i uke 20 og i full jobb. Det går greit på jobben, men etterpå er jeg helt slips. Har litt vond samvittighet ovenfor mannen min og sønnen min på snart to. Det er ikke mye jeg orker å bidra med om kvelden. Ligger stort sett strekk ut på sofaen og venter på å kunne legge meg. Dessverre våkner jeg litt når jeg tenker at det er leggetid, slik at det ofte blir litt senere enn jeg hadde tenkt meg. Står opp senest halv sju, så jeg må jo legge meg veldig tidlig for å få mer en 8 timers søvn. Men i dag skal jeg klare det! Er sengeklar nå.
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #13 Skrevet 7. desember 2006 Slenger meg på den jeg Alva... Huff.. Jeg sover ekstremt masse om dagen.. .Sofan er herlig.....
Løvemor79 Skrevet 7. desember 2006 #14 Skrevet 7. desember 2006 Jeg er også kjempetrøtt for tiden. Jeg trodde det skulle gå over sammen med kvalmen, men jeg er fortsatt stuptrøtt selv etter 8 timers sovn ofte, og føler sterkt behov for å sove en gang om dagen..minst! :o/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå