Gå til innhold

noen som har gode forslag og tips på smokk og bleie slutt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 2,7 mnd og bruker desverre både smokker og bleie fortsatt. det går bra og ha bleien av på dagtid når han er hjemme, da er han flink til og si ifra når han skal tisse, men ike i bhg, og han nekter og bæsje på do!Noen tips?

Så har vi kjempeproblemer med den smokken da.. han er veldig avhengi av den, og selv om vi lar smoken lige i sengen når han er våken, så finner han alltid nye! virker som han har gjemt disse godt, og bare han vet hvor de er;) taleevnen er veldig god, så det har ikke påvirket han der, men vi vil så gjerne han bort de smokkene!!

Skrevet

Han er da absolutt ikke "for gammel" til å bruke bleie - så hvorfor sier du at han "dessverre" bruker dette fremdeles? Syns absolutt ikke du skal stresse ham med bleieavvenning ennå dersom han ikke er klar! :o)

Ang sutten kan dere kanskje forsøke å belønne ham dersom han ikke bruker den på dagtid, (men fremdeles la ham ha den om natten)?

Enten ved å belønne ham med noe lite hver dag han er uten sutt (f.eks. klistremerke e.l.) eller ved å gi ham en større belønning dersom han fullstendig slutter med sutt på dagtid - og ikke gi ham denne før han har vist at han klarer dette! Tror det er lurt å ikke bli "sinna" på ham hvis han ikke klarer å slutte (både med sutt og bleie) fordi DERE vil - det er ikke alltid like lett for et lite barn å forstå foreldrenes hensikter.. :o)

Skrevet

jeg har 2 gutter på 16mnd og 26mnd. til de har jeg sagt at når julenissen kommer så må han få med seg smukkene og flaskene til babyene sine,siden vi får gaver av han.så da skal de få hver sin pose med alt oppi og gi de til nissen når han kommer. lykke til jeg er dritt lei den smukken oxo

Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt på 2,6 mnd som slutta med smokk for 1,5 uke siden. Han var veldig avhengig og brukte den både dag og natt. (Ikke i barnehagen da) Så vi fant ut at nå var det på tide å slutte før lillesøster kommer. Vi satt oss ned og fortalte at nå var han blitt stor gutt og at nå måtte han kaste smokken i bosset. Han var jo ikke helt enig i det men det ble nå gjort. Det har bare gått så fantastisk bra. Vi hadde forventet en kamp særlig om nettene. Men nei han har i løpet av denne tiden spurte max 4 ganger etter den. Nå har han ikke nevnt den på mange dager. Så hopp i det, det kan gå mye bedre enn du tror.:) Lykke til!

Skrevet

Jeg er enig med nunna, syns ikke det er noen grunn til å "beklage" at han fortsatt bruker bleier. De aller fleste barn blir tørre i alderen 2 1/2 - 3 1/2 år, då han er da ikke sent ute med å bli tørr. Dessuten er han jo godt i gang virker det som siden det går fint uten bleie hjemme. At det tar lengre tid med bæsjingen er helt normalt, mange barn fortsetter å bæsje i bleia si i lang tid etter et det har begynt å tisse på do. Bare fortsett å oppmuntre han til å gå på do, så blir han nok snart tørr.

Smokken må man rett og slett begynne å trappe ned på bruken, eller gjøre som en annen her sa, gi den til nissen eller andre ting som ligger litt frem i tid hvor han får muligheten til å forberede seg på at det snart er slutt.

Skrevet

Har selv en jente på 2 år og 8 mnd., hun bruker enda bleie, og vi kaver ikke med det...det kommer når det kommer...

Smokken fikk vi henne til å slutte med før sommeren...da brukte hun den bare om natten.

Den hang på en krok på badet...og hun hadde bare den ene..."plutselig" var tuppen vekke på sugedelen...(-der hadde mor vært fremme med saksen), hun stappet den i munnen som hun pleide, men spyttet den fort utigjen med en grøssende grimase.(-måtte flire...).

Hun var veldig flink og ville kaste den i søppelet, for i munnen ville hun i allefall ikke ha den.

Og siden vi ikke hadde flere smokker, så måtte hun legge seg uten.Og det gikk helt fint, hun bare konstaterte 2-3 kvelder etterpå at smokken var ødelagt og at hun var flink jente som hadde kastet den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...