Løvemor79 Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 ..Dere som har brukt det. Jeg kommer inn her nå, og lurer på om jeg skal slutte med det. Har jo hørt at det gjør mest nytte de første 12 ukene, men jeg vet ikke om det er nyttig å fortsette.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Jeg tok noen der det stod i pakningvedlegget at de ikke anbefales etter 1. trimester. Derfor sluttet jeg. Det var forøvrig multivitaminer med folat i. Spesielt for gravide og prøvere. Tror ikke det er nødvendig etter 1. trimester.
Piivo Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Jeg fikk beskjed nå nettopp om at jeg kan slutte med folat. Er i uke 18. Så nå tar jeg bare vanlige b-vitaminer sammen med alt det andre.
Løvemor79 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2006 Ok. Da er det val bare å hive resten. Jeg tar mumomega og multivitaminer også, så det holder vel i massevis. )
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 FOLAT (B9): Begynn å ta det når du planlegger å bli gravid eller så fort du har oppdaget at du er det. Gravide:400 ug (mikrogram) ut uke 12 og så 300 ug resten av grav. Ammende: 400 ug (mikrogram) Viktig for: Forebygging av nevralrørsdefekt (dvs ryggmargsbrokk) hos fostre. Syntesen av arvestoffet (DNA). Omsetning av aminosyrer. Gode kilder: Brokkoli, blomkål, spinat, kinakål/salat og andre grønne grønnsaker. Grovt brød/knekkebrød og andre kornvarer med grovt med gorvt mel. Leverpostei. Apelsin og appelsinjuice
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 jeg slutta etter 12 uke som de anbefaler. veit at noen tar de litt lenger med er ikke nødvendig. Ha en fin dag!
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 jeg slutta etter de 3 mnd,men du kan velge å spise dem opp ..skader ikkke det...
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 Fikk beskjed av jordmor at jeg bare kunne slutte med det etter 1.tri jeg. Men tar multivitamintbl nå da, og den er det 200 mikrogram i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå