mammatilSarah Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Jenta mi har en tendens til å blunke mye med øynene, særlig om hun ser tv.. lurer på om hun kan se dårlig, ha dårlig syn? Har spurt henne om hun har vondt i øynene, men hun sier det bare er ubehagelig.. Har vært hos legen tidligere med det, men fikk bare noe øyendråper, tror ikke det hjalp.. Spurte min optiker, siden jeg selv har dårlig syn, og han sa at øyenlege må kontaktes for å få sjekket det. Noen andre med erfaring på dette området??
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har en 4 år gammel gutt er akurat likens. Han blunker spesielt når han ser tv. Han skal ta synstest ved 4 års kontrollen på helsestasjonen.Både jeg og pappa`n bruker brille. Men jeg tror nok ikke han ser dårlig. Av og til så kan det bli mye tv titting og så sitter han gjerne veldig nær tv`v.
M&T mamma Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Jeg hadde sjekket ut hos øyelege om jeg var deg. Det er bedre å sjekke ut enn å la henne gå om hun virkelig er nærsynt. Alle barn er vanligvis langsynte (mellom +1 og +3 er vanlig), så om du synes hun sliter med TV og kanskje andre ting hvor hun må fokusere på ting som er litt bortenfor så er det vel verdt å ta en tur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå