Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Kan dette brukes til å vaske bleieutslett. Står at det er kroppsvask, og fungerer veldig fint på infeksjoner i huden (antibakteriell), men kan den brukes i bleieområdet?
emil070706*kom*140706 Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 jeg kan ikke svare helt på spm ditt , men etter jeg hadde født satt jeg med underlivet i balje å sånn grønnsåpe for og få det renset ... det hjalp veldig synes jeg...
så var vi 4 Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 den anbefales jo til underlivet etter fødselen hvis du har vonde sting, så det går nok bra. Vi bruker inotynol salve på bleieutslett, veldig effektiv.
Jerry 82 Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Ja, vet de anbefalte grønnsåpe på barselavdelingen går sikkert an å prøve å blande ut mildt å sette stumpen hans nedi! Vi bruker også inotyol, så det begynner å bli bedre.
Jerry 82 Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Ops... var visst anonym på første innlegget! HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Jeg er ikke glad i å bruke grønnsåpe uten til å trekke ut verk i stygt infiserte sår, og til å få ut fliser i huden. Grønnsåpe er svært alkalisk, ca pH 10 i utblandet tilstand, mens hudens pH er på ca 4,5. Grønnsåpa tar knekken på bakterier, også de "gode" som skal beskytte huden, dessuten fjerner det besyttende hudfettet. Gutten vår var av og til litt rød i lyskefoldene, da bare vasket vi i vann, klappet/fønte tørt og lot han ligge litt uten bleie. Skiftet bleie ofte. Har av og til brukt litt A-creme i rumpesprekken. Dette har vært nok, men hvis eksemet er ille kan det være nødvendig med inotyol el.l. Lykke til! Veterinæren
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Nei, det ville jeg ikke ha gjort. Er det infeksjon i bleieområdet? Da er det bedre å pensle på Krystallfiolett eller smøre en mild kortisonkrem, f eks Mildison en periode. Er du usikker på hva bleieutslette kommer av (bakterier, sopp, for mye fuktighet) bør du heller dra til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå