Gå til innhold

Hjelp!begynt hos dagmamma, bare gråter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 11 mdr og har nettopp begynt hos dagmamma (3 dagen idag). Jeg har vært med hele tiden, men gikk ut av lekerommet idag og satt på stua. Han begynte å strigråte med en gang og etter 15 min gikk jeg tilbake. Vi prøvde å legge han sammen, men han bare gråt og gråt. Vi gikk hjem kl 11.30 og han sovnet med en gang i vogna. Etter det har han vært urolig og holdt øye med meg hele tiden. Jeg har fri resten av uken, men vet ikke om jeg orker å gå på jobb mandag om dette her fortsetter.

Han har helt andre rutiner enn de andre barna (hun har 3 til), men jeg mener hun må følge lillemanns rutiner til han er trygg hos henne. Jeg er skikkelig lei meg, hun virker grei og snill, men hva vet jeg??? Er så redd for at hun bare lar han ligge å skrike uten trøst.

Imorgen skal vi komme kl 9 og da vil jeg legge han i vogna si når han er trøtt, så får hun bare holde han med selskap, når de andre sover kl 11.30. Han sover med ca 2 t intervaller. De andre barna er 3 til 6 mdr eldre enn gutten min.

Noen med innkjøringserfaring eller andre som vil svare??

Vurdere å aldri jobbe mer, bare passe på lillemann.... Blir nok mye ekstrajobb på pappa da!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lite erfaring med dagmamma, men vet at det ofte går veldig bra etter en liten stund når barn begynner i bhg. Er sikkert skummelt å være uten mammaen sin og med andre rutiner, men han finner sikkert plassen sin snart. Hvis det går helt galt kan dere eventuelt finne en ny dagmamma. Synes forresten det er litt mye å ha 4 småbarn alene...

Skrevet

Du får nok bare stå på ditt, og la han følge sine egne rutiner til han blir trygg. Dessuten vil det jo gi henne tid til å ta seg ekstra godt av gutten din når de andre sover, slik at han blir kjent med henne fortere. Skjønner at han etterhvert må inn i samme mønster som de andre, en eller annen gang på dagen må jo dama ha en pause. Men min erfaring fra småbarnsavdeling sier at dette skjer helt av seg selv etter kort tid.

Skrevet

Takk for svar.

Ja jeg får vente å se de neste par dagene. Jeg er bare veldig frustreret over dagens manglende barnehagedekning. Vi har jo ingen kontroll med dagmammaer. Min er igjennom barnevaktformidlinen og hun virker ok, men vi vet jo ikke helt 100 %

Liker ikke å gå ifra gutten min, når han er skikkelig lei seg og fortvivlet...

Skrevet

Du bør vel ikke gå fra han når han er lei seg, men når han er trygg og tør å utforske litt.

Skrevet

Nei nettopp og deri ligger problemet. Jeg skal jo jobbe fra mandag, har allerede tatt fri 4 dager uten lønn, og mer har vi nesten ikke råd til. Jeg var fedig med barsel for 5 uker siden, pappa har vært hjemme til nå.

Da må jeg sykemelde meg, for pappa må bort med jobben sin på kurs. Ikke bra når jeg nettopp har begynt i ny stilling. Et evigt dilemma med lån og utgifter osv.

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si da annet enn at jeg håper det ordner seg for dere.

Skrevet

Det gjør det nok, men uheldigvis på bekostning av lillemann. Skal sykemelde meg et par dager neste uke om alt går til h....... Gutten er viktigst,tross alt

Skrevet

Syns det høres litt rart ut jeg da? Men det er kanskje bare meg. At hun ikke skal ta hensyn til hans rutiner til dere har opprettet en viss trygghet?!

Grunnen til at jeg stusser litt, er at vi har begynt i familiebarnehage sist uke (veldig likt som dagmamma). Hun vi er hos har 4 barn totalt. De 3 andre er nesten ett helt år eldre enn lillemor, som bare er 9 mnd. Fra dag 1 har "tanten" sagt at "vi må gjøre om litt nå vet dere gutter (forteller liksom de andre barna hva som skjer når det kommer en til som skal passes), for Fanny er så liten, og dere er store gutter. Så vi må passe fint på, også må vi være snille og greie så Fanny blir glad i å være her".

Hun har hatt barn hjemme i 27 år. Lillemor har ikke grått en eneste gang, og er der nå alene, etter 2 dager med tilvenning. Den andre dagen var pappaen der i 2 timer bare..

Snakk med dagmammaen du, evt. med andre som har hatt barn der som du kjenner?? Om ikke annet så for å berolige deg kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...