Gå til innhold

døgnrytme....Eller total mangel på sådann...Gode råd? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I noen dager nå har Isa, den herlige 10 uker gamle datteren min, bestemt seg for at natt og soving skal skje mellom circa 6-8 tiden om morgenen og tre-tiden om ettermiddagen...Natten skal brukes til latter,smil,mat,bæsj og strålende humør og litt (?) mer bæsj. Mest mulige ablegøyer og asing... Dette passer ikke helt med vår oppfatning av natt,selv om jeg er et nattmenneske... Dvs legge meg ca 3 er perfekt...Men ikke 7 om morgenen....

Nå som jeg nevner dette så har hun derimot sovet fra 8 i morges og nettopp våknet nå ( Har selvsagt hatt våkne-spise-sovne igjen pauser...), ser for meg hvordan natten blir ja... :)

Jeg ammer henne ca hver 3 time hele døgnet. Om dagen når hun sover er det helt umulig å vekke henne ( Har prøvd skifting av bleier, mindre klær, kald klut etc...Kunne hun ikke bare sovet slik om natten :)....Noen gode råd om hvordan snu rytmen hennes litt?

Har tenkt å bruke julen til å få noe mer skikkelig døgnrytme over henne, da har gubben fri fra skolen og er ikke midt i eksamenstid som han er nå. Passer bedre med skrike-netter da...

Men,ja,- gode råd taes i mot med takk :)

Ellers er hun en engel ;P

Skrevet

Ingen som har gode råd? *ser for meg evig liv våken om natten dau om dagen *

Skrevet

det går seg nok til etter hvert, men å vekke henne for mat hver 3 time når du vil at hun skal skjønne det er dag er kjempesmart. men siden hun får mat hver 3 time uansett så hmm

sover hun en annen plass om dagen? visst ikkje legg hun i stua med tv på og pass på at det er lyd hele veien.. gå ut på tur osv..

har lest at de ikkje skjønner forskjell på dag og natt før de er rundt 3 mnd så kan vær det går seg til etter hvert helt av seg selv.

pass på at du sover når hun sover (ja vet, lettere sagt en gjort!)

lykke til klem:) vet akkuratt hvordan du har det!

Skrevet

eg har akkurat det samme probleme,..har prøvd alt før å hold han våken om dagen, eneste så hjælp e å bad han, men kan ikke stå å bad han i fleire tima heller. har hørt om mange som har hadd det samme probleme og det ha brukt å ordna seg i 3 måners aldern av seg skjøl...men eg vil jo søv nooo! min gutt e 6 uke, å ha vært lys våken om natta sia han va 1-2 uke, vældi slitsomt.

Skrevet

hehe,takker for svar dere to :) Joda,heidi, her henger Isa på puppen og syns det er herlig å være våken...Hun snakker masse og tutler og smiler .... Jeg har veldig lyst til å legge meg men har vel innsett at slaget er tapt.... Jaja, vi får lage julepresanger og sånne ting som andre mødre gjør om dagen :)

Krysser fingrene for at det ordner seg om noen uker...

Det er ikke det, min store skrekk har vel vært å få en baby som våkner klokken halv seks og nekter å sove mer. Nå kan jeg ihvertfall ligge litt og slumre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...