Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 100 % norske. Mine to jenter er født med brune øyne og de forble brune!
så var vi 4 Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 se der ja, da tok jeg visst feil Da har vi lært en ny ting i dag også
SuperGlad Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 isabell ble også født med helt mørke brune øyne, men de ble bare mer å mer blå de neste dagene. Helt blå øyne nå å hun er 7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 samboern min er også født med brune øyne og har det enda og han er 100% norsk!
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Det er samboeren min også, og han er norsk!!!!
tvilling73, 05/07 Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Dattera vår ble født med nesten svarte auger!! Vi har begge grønne auger, men hun har fått fine brune auger etter sin farmor... Litt morsomt for det har vært ei i kvar generasjon som har hatt brune auger. Alle hennes søskenbarn har knallblå!
Mamsen86 Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Jeg er 100% norsk og har mørkebrune øyne..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Dere tar nok feil. Nordiske barn er født med mørke, mørke blå øyne. De ser nesten svarte ut (eller mørke brune) som dere tror. De kan selvfølgelig forandre seg til å bli brune, noe mange blir, men de er født med blå.
Mamsen86 Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 Hva jeg hadde når jeg ble født - det aner jeg ikke! Vet bare at de er mørkebrune nå!
gerd Skrevet 6. desember 2006 #10 Skrevet 6. desember 2006 ALLE blir født med blå øyne - også svarte mennesker. Poenget er at hos negriode skifter de farge allerede i løpet av første levedøgn, men hos hvite tar det ofte litt lenger tid. Det første døgnet kan de likevel de svarte ut siden de er så mørke, men de ER lbå. Det samme med hudfargen, men dette skifter så raske at men rekker nesten ikke å se at de svarte blir svarte for de er så mørkeblå og blodete da de kommer ut. MEN de blir ikke svarte før etter noen sekunder.
animal Skrevet 6. desember 2006 #11 Skrevet 6. desember 2006 Vi stammer jo alle fra afrika, derfor kan plutselig brune øyne dukke opp uten noen klar sammenheng. Har jo faktisk skjedd at hvite foreldre har fått barn med mørk hud, og leste for en stund siden om et svart par som fikk en hvitt barn. Syns slikt er spennende jeg da ;o)
akt80 & Sara Emilie Skrevet 7. desember 2006 #12 Skrevet 7. desember 2006 eh stammer vi alle fra Afrika? aldri hørt før!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #13 Skrevet 7. desember 2006 Gjør leksene dine om igjen, frøken, vi stammer IKKE fra Afrika alle sammen. Det er bare noe du er blitt indoktrinert til å tro for at du skal akseptere mørkhudede mennesker.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #14 Skrevet 7. desember 2006 Ha ha ha, stammer fra afrika. Men, mine jenter hadde brune øyne som nyfødte. Ingen tvil om det =)
animal Skrevet 7. desember 2006 #15 Skrevet 7. desember 2006 Hvorfor kan de da spore våre gener tilbake til en klikkerstamme fra kalahari-ørkenen i Botswana?? Tror på det jeg da, så om du skal overbevise meg om noe annet så får du vise meg noe vitenskap som bekrefter det du sier.
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #16 Skrevet 7. desember 2006 stemmer det! min første ble det også. men neste mann har fått blå!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #17 Skrevet 7. desember 2006 Mine barne er fød med brune øyne med en mørk blå kant ytterst.. Og de har nå grønne og lillegutt har brune... Jeg er også født med brune øyne og har mørk brune idag. Vi er også norske..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #18 Skrevet 7. desember 2006 JA vi stammer fra Afrika. Hva tror du da, at plutselig var det litt mennesker i alle land. En plass må jo de første menneskene stamme fra, og det er fra Afrika - nærmere bestemt Botswana som nevnt ovenfor her. Så utviklet vi oss forskjellig alt etter hvilket klima osv vi måtte tilpasse oss, etter st det ble så mange av oss at vi begynte å flytte på oss. Det var ikke sånn at apemenneskene plutselig fødte en blond nordmann. Vi har utviklet oss over tid...fra en og samme stamme. Eller vil du fortelle meg hva du mener er rett?
animal Skrevet 7. desember 2006 #19 Skrevet 7. desember 2006 Godt å høre at det ikke bare meg som har lært og tror på dette. Begynte å lure litt når det virket som om ingen hadde hørt om dette før.. Er ganske logisk at det er en slik stamme vi alle stammer fra, for om man ser på hvordan de ser ut, så har de faktisk veldig variert utseende, alt fra lys hud til mørkere hud, brei nese og smal neste osv. Veldig interessant hvertfal ;o)
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #20 Skrevet 7. desember 2006 min bror ble også født med brune øyne. det var det første jordmor sa når han kom ut: "jøss, han har brune øyne!" . jeg derimot ble født med mørke mørke blå, men de ble brune etterhvert.
gerd Skrevet 7. desember 2006 #21 Skrevet 7. desember 2006 Når svarte får hvite barn er det pga en genfeil. Barnet er albino. Når to hvite får et svart barn er det utroskap. Når to mulatter får barn kan barnet bli alt fra helt svart til helt hvitt alt ettersom hvor mange "svarte gener " de arver etter hver av foreldrene.
Marge Simpsons Skrevet 7. desember 2006 #22 Skrevet 7. desember 2006 Jeg er 100% norsk, vel har vel noen svensker og danskere lengre bak i slekta , men jeg er brunøyd.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #23 Skrevet 7. desember 2006 Sønnen min ble født med brune øyne, og blå kant rundt.. Men når jeg nevnte det for legen, så sa han at de ikke var brune, for alle blir født med blå øyne, og at øynene trenger lys for å utvikle den fargen de skal ha.. Men jeg vet hva jeg så, de var brune..)
animal Skrevet 7. desember 2006 #24 Skrevet 7. desember 2006 Dette stemmer ikke alltid, det har skjedd at to hvite har fått et mørkt barn. Det ble bevist med dna test etterpå, sier ikke at det skjer ofte, men det er en microskopisk mulighet. Det at to mulatter kan få hvitt barn skulle nesten være umulig i forhold til genetikk, men det skjer likevel en sjelden gang i blandt. i USA hvor det er endel mulatter ser man ikke ofte at de får et helt hvitt barn med blå øyne og det hele.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #25 Skrevet 7. desember 2006 Barnelegen som var å sjekket Sarha for gulsot sa "se så vakre brune øyne", da var hun 4 timer gammel og helt norsk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå