Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 når begynte dere med det, ved 1 år, eller korrigert 1 år?...... slutter kanskje å amme snart, 1 år, er det da greit å gi melk, istedet for mme? (2mnd prematur) Ammer nok over året, men begynne å innføre melk?
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Jenta mi er nå 12,5 måned ukorrigert (ca 10 måneder korrigert). Ammet er det lenge siden vi sluttet med, men har fått mme fram til nå. Men har sett at hun begynner å bli skikkelig lei mme, og drikker lite. Har nå fått "velsignelse" fra helsestasjonen til å begynne med vanlig melk. Jeg hadde på vanlig H-melk på flaska og ga henne et måltid, fikk ingen reaksjon med magevondt eller noe annet, så da bare fortsatte jeg å gi. Men har bare gikk i to dager foreløpig
Guttemamma x 3 Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Vi begynte på 1 år korrigert, men tror nok også det er greit å begynne på 1 år. Noen helsesøstre anbefaler å følge fødselsdato andre termin.
lovebaby Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Min datter har aldri blitt ammet for det første.... Hun var et år 6.august i kronologisk alder, jeg halv blandet mme og h-melk i hele juli og trekvart blandet hele august og bare ren h-melk etter det og det har gått kjempe fint. Min datter er 4 mnd prematur, hun skulle egentlig vært født 7.des i fjor. Mange forskjellige meninger om dette pga at alle får forskjellige info, noen sier etter kronologisk alder og andre etter korrigert alder, så har må man stole på seg selv og føle det frem med sitt barn tror jeg. Det er du som kjenner barnet ditt best Lykke til i allefall.
§iris§ Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 hun har fått smak melk men hun legger ikke så mye på seg så vi har fortsatta med mme.. men hun får melk noen ganger.. hun har aldri reagert på det.. når hun fikk smake melk husker jeg ikke helt.. men jeg trur det var rundt 1 år korrigert.. hun er 14 mnd korrigert no..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå