Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 1 - at han kunne begynne å spiiise litt mer mat!!! Jeg føler nesten at jeg fullammer enda!! Spiser kun bittelitt av det jeg lager,om han i det hele tatt spiser noe... (grøt/skive -vil ikke ha.. middag går litt greit, og frukt) ville jo egentlig slutte å amme ved 1 års alder 2 - At når han har lagt seg - ikke våkner ørten ganger hele tiden!!! Til nå 22.00 har jeg vært inne 3-4 ganger, og da vært inne en stund før han har sovnet igjen... og 3 og 4 og da... 3 - slutte med nattmat 4 - få sove hele natta :-D runder året snart
*jaja* Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 1. Har du prøvd alle slags grøter og ulike påleggsorter. Får han spise med fingrene selv? Prøvd kavring? 2. Her kan det også våknes mange ganger, i alle fall de første timene etter leggetid. Kanskje de har urolig søvn de første timene. Jeg velger å bare gi smokken igjen og gå ut. Litt sutring skader ikke. Må du være der til han sovner igjen? Greit å få de til å sovne helt av seg selv. I den alderen klarer de å holde seg våkne litt og derfor kan han jo bruke ekstra lang tid, fordi du er der? 3. Er vel bare å slutte med nattmat det. Kanskje på tide når han runder året snart. Nattmat er ikke nødvendig i den alderen der, siden han får fast føde. 4. Ordner alt dette seg, så får du jo sove på natten Hvis du er utslitt så prøv å sov litt når han sover på dagen. Viktig med en utvilt og fornøyd mamma. Virker som du bør ta i et tak her. Gjør det nå før det blir enda vanskeligere. Når gutten er så gammel som nå så burde du ha hatt en hel natts søvn for lenge siden. Lykke til. Etterhvert så er du der vettu. Bare slang ut noen tanker her jeg..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 3 - nattmat ikke nødvendig siden han får fast føde.. ja... men... det er ikke myye han spiser,så jeg føler meg ikke sikker.... men dette med nattmat - det er en ond sirkel... Har ikke hatt motivasjonen... Faren - sover dårlig, bruker lang tid før han endelig sovner. Når han endelig sovner - våkner kanksje minsten Jeg gir ham pupp for å ikke vekke pappaen så mye og for at jeg ikke orker å stå i halv time - time - halvannen ....? før han endelig sovner igjen, gir jeg ham pupp, FORDI når jeg da først får lagt meg - så våkner helt sikkert storebror... og han vekker minsten igjen... (hvis han kommer inn til oss og griner og sånn....) Så for at alle skal få sove litt, så er det bare blitt sånn..... jeg sovner veldig fort selv...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Har du prøvd Polarbrød? Vesla mi er ingen brødspiser, men ved en glipp hadde hun fått feil matpakke i barnehagen og hadde spist masse polarbrød med rekeost:-) Jenta mi er 13 mnd, og sover ikke hele natta. Litt som deg har jeg "gitt opp", og tar henne inn til meg første gang hun våkner etter at vi har lagt oss. Da sover hun stort sett til det er morgen. Vår konklusjon er at det egentlig er koselig å ha henne i senga, og at det er plass til nr 2 også.... Men jeg har sluttet helt å amme. Gikk gradvis. Fant ut at hvis jeg bare koser med henne så får jeg henne til å sovne igjen uten gråt og uten mm. Faktisk uten noe mat i det hele tatt på natta. Og du, det er mange barn som ikke sover rundt når de er et år.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Skal prøve Polarbrød! :-D Han sover ikke i vår seng, ligger i sin egen , det er bare det at han våkner ørten ganger etter han har lagt seg.... Om natta sover han bedre - men våkner læll 2-3-4 ganger... Når han har lagt seg, går det gjerne en halv time - time før han våkner igjen... Ja, jeg skal være litt tålmodig med det å sove hele natten... men det er en drøm :-D
Vektjenta Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Jenta mi slutta ikke med å våkne om natta etter mat før jeg slutta å amme henne faktisk. 2 dager etter ammeslutt har hun sovet som en stein. Slutta å amme henne da hun var 13 mnd
Vektjenta Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 trykte "lagre" litt for fort der gitt, vanlig mat gikk også rett ned da hun hadde glemt puppen, hadde matproblemer vi og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå