Gjest Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 så glemte jeg å tenke på det før jeg la henne ned, kan jeg legge en pute under lammeskinnet eller blir det for mykt? sånn helt tynn babypute altså.. hun e rikke helt tett, men får busser så det ser ganske så tett ut innimellom..... eller bør jeg løfte henne ut og legge noe under madrassen?
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Legg pute under madrassen:) Jeg rullet sammen et stort håndkle og la den nedenfor beina til lillegutt i en halvsirkel, slik at han ikke skled nedover når jeg hevet hodeenden med pute.
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Vi legger klosser under den plata som madrassen ligger på. Plata ligger på ei list på hver side.
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 her ligger madrassen bare på noen planker, nesten tett altså, hmmm..... får vente til samboeren kommer hjem så kan han hjelpe meg å sinne en løsning... må vel klare å heve denne madassen på en måte. og skulle hun våkne så får vi bare få henne til å sove igjen da:) må man heve mye da?og noen forslag til hva jeg kan legge under madrassen. bøker?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Pleide å legge et sammenrullet helseteppe under hodeenden...(Under madrassen)
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Hva med å legge noe mykt under hjulene? Et teppe eller noe sånt? Da ruller de vel ikke?
Vi har tre mirakler! Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 De små SKAL ha pute, ihvertfall i følge fysioterapauten til de nyfødte på sykehuset! Fra dag en. Desverre har ikke alle sykehusene penger til å la alle de nyfødte få det på Barsel, men de på intensiven får som regel det. Legg em pute under hodet så blir det lettere får vesla de å puste!
rødt&blått Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 De skal ha pute! -det er det "nye"... Sånn liten babypute, slik at ikke bakhodet blir flatt. Det var en av de første tingene helsesøster sa til oss da hun var på hjemmebesøk!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 Ja de skal ha pute, ikke så nytt det da, jeg fikk beskjed om det på sykehuset med to åringen også...
Tiddelidu Skrevet 7. desember 2006 #10 Skrevet 7. desember 2006 Ja, det nye er at de bør ha pute fra de er nyfødt. På barsel var det puter til alle små, men de var stjålet, så pga økonomi hadde de ikke fler igjen. Helsesøster anbefaler også å bruke pute. Den må riktig nok ligge nedover ryggen, fra bleiekant.
Happy Ignorant Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 Dette var nytt for meg. Skal puten ligge oppå lammeskinnet, da? Eller er det nok med bare lammeskinn? Ingen av mine har forresten fått flatt bakhode (20mnd og 3 mnd). De har ligget på rygg på lammeskinn begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå