Gå til innhold

Kan svangerskapsforgiftning gå over av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mye hodepine og kvalme den siste uken, men har ikke hatt hodepine på et par dager nå... Magen er skikkelig i ulage, og jeg går mye på do. Har fått kraftigere kynnere i dag, og svært press mor bekkenbunden de siste to dagene. Er litt tidlig å føde enda, i uke 32, så jeg syns dette er litt skummelt. Det er liv i magen, men ikke så mye som før. Har også fått rød, lilla små prikker på magen, men det er mulig pga huden som strekker seg, vet ikke?!

Nå er jeg litt bekymret... Noen som har noen erfaringer som kan gjøre meg litt roligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her kommer et standardsvar... ring føden og forklar hvordan du har det. Det er jo tross alt de som er ekspertene, og de MÅ hjelpe deg :-) Lykke til..og hold oss oppdatert :-)

Skrevet

Jeg må bare spørre jeg... Hva har dette med svangerskapsforgiftning å gjøre ?

mvh

Skrevet

Hodepine og kvalme har med svangerskapsforgiftning å gjøre. Jeg ville ringt føden/lege, evt. kontaktet din jordmor/fastlege i morgen og fått målt blodtrykket og sjekka urinen. Om du har protein i urinen i tillegg til høyt BT, så kan det være sv.skapsforgiftning.

Skrevet

Røde nupper på magen er visst helt normalt ifølge legen.

Skrevet

Hodepine og kvalme kan like gjerne være pga for lite veske inntak...

Syntest bare innlegget virket litt merkelig i forhold til overskriften...

Skrevet

Jeg har også vært litt kvalm og litt vondt i hodet de siste par dagene, hadde i tillegg litt hovne føtter og ble bekymret for at det kunne være svangerskapsforgiftning. Jeg dro innom jordmor i dag med en urinprøve og sjekket blodtrykket, alt var normalt. Hun sa det er vanlig å føle seg litt kvalm etter hvert som baby'n begynner å presse oppover (er i uke 33 selv) men jeg måtte kontakte henne om jeg fikk sterk hodepine.

Glad jeg dro innom, det er best å være på den sikre siden og ikke gå rundt å være bekymra!

Har hatt mye kynnere i dag også, kroppen er anderledes for hver dag synes jeg men det er nok ganske normalt nå når det nærmer seg termin tenker jeg!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger!! Nei, det var kanskje litt utenfor overskriften, men i mitt hodet passet det!! ( he, he.... jeg tenkte på om dette kunne være svangerskapsforgiftning, siden dette er noe av symptomene, og så var det blitt bedre og da lurte jeg på om det kunne gå over av seg selv) Jeg tenkte hele historien og skrev halve... Men takk for fine svar!! Snakket med legen i dag, og hun trodde ikke det var noe vits i å komme før kontroll på mandag... Så da venter jeg og håper det blir en bra helg!!!

Skrevet

Ja sånn kan det gå noen ganger ;)

Jeg ønsker deg vertfall lykke til, svangerskaps forgiftning kommer somregel for og bli ut svangerskapet.... Men en må gjerne ha en sammensetning av høt blodtrykk, ondt i høyre side, masse hodepine, flimring for øynene, eggehvite, sukker eller "proteiner" i urinen, hevelse i kroppen, høy vektøkning, kvalme osv.... Min jordmor sa at en somregel har 4 utav dem tinga når en har svangerskaps forgiftning... Jeg selv har nettopp kommet hjem fra sykehuset der jeg var innlagt pga dette... Hadde også svangerskaps forgiftning i alvorlig grad ved forige svangerskap...

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...