Gå til innhold

Liten vektøkning hos jente på 3 måneder (langt)

Anbefalte innlegg

Hei jeg har ei lita jente som jeg full ammer. Frem til to månederskontrollen på helsestasjonen har hun lagt godt på seg. På dene kontrollen veide hun 5500g (ved fødsel 3690). Helsesøster regnet da ut at hun hadde lagt på seg ca 130 g i uka siden 6 ukerskontrollen. Altså flatet litt ut, men helsesøster var ikke beskymret.

Om mandagen skulle vi hatt 3 måneders kontroll, men den ble avlyst på grunn av sykdom. Men med tanke på at hun hadde flatet litt ut i vekt tok en tur nedom allikevel for å veie henne. Hun veide da bare 5610. Hun hadde da bare gått opp bare 110 g på litt over 14 dager. Skal tilbake på ny veiing i morgen og en prat med helsesøster.

Hun er i god form og gir ikke uttrykk for at hun får for lite mat. Jeg syns hun er småspist. Etter mandagen har jeg nå gitt henne mat ofte, men noen ganger virker det som hun ikke er interessert. Hun tar litt og så titter hun opp på meg å smiler, og sånn kan hun holde på lenge. Andre ganger blir hun utålmodig og nesten litt irritert på pupen. Når jeg da håndmelker for å se om årsaken er at det er lite melk, så kommer det melk. Opplever ikke at jeg har for lite melk.

Ble langt dette her. Noen som har noen erfaringer eller råd å komme med. Vil så gjerne fortsette å full amme, men blir jo litt usikker når hun legger så lite på seg.

Hun gulper ikke noe, men kan ha endel bærsebleier i løpet av en dag.

På forhånd tusen takk.

Fortsetter under...

Tror du gjør det helt riktig, jeg. Fortsetter du slik så trenger du kanskje bare en ny kontrollveiing om en uke, og så er alt bare fint igjen. Kan jo også hende du bare "bomma" litt i henhold til om hun hadde tømt i bleia rett før eller etter sist? Husk fem+ ordentlig våte bleier per dag tilsier nok melk! Og, smokk tas helst bort når barnet skal ha mer melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...