Gå til innhold

Høyt blodtrykk og akupunktur..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære fastlege anbefalte meg å ta akupunktur fordi hun bestemt mente at jeg har stressbetont høyt blodtrykk. I dag var første time, og etter gårsdagens lille visitt på fødeavdelingen på Ahus var optimismen relativt behersket. Jeg var faktisk litt i tvil om jeg i det hele tatt skulle ta sjansen på å sette meg i bilen og dra. Så tenkte jeg som så at alt må prøves og ingen hadde sagt til meg at jeg ikke kunne bevege meg utendørs.

Etter jeg hadde ligget der med nåler en halvtimes tid, spurte damen, som forøvrig også er jordmor, om jeg ville at hun skulle ta blodtrykket mitt. Det sa jeg ja til, og jeg må ha sett ut som tidenes største spørsmålstegn da damen sa at blodtrykket var ganske så normalt. Faktisk var det lavere enn ved aller første kontroll!!! Jeg er fortsatt bittelitt i sjokk her jeg sitter, og skjønner i grunnen svært lite av dette her, men er veldig letta over at det faktisk er mulig å få trykket ned. Damen sa også, etter å kjent på pulsen på begge armer og på forskjellige steder, at ingenting tydet på at det var sykdom som får blodtrykket mitt til å fyke i været sånn.

Jeg tror ganske bestemt jeg skal fortsette med dette, og har satt meg opp på ny time allerede på fredag. Koster flesk, gjør det, men om det hjelper er det absolutt verdt det!

Hilsen en noe sjokkskadet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...