Gå til innhold

Forbanna svigermor!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dåpsseremonien blir ØDELAGT for mamma hvis ungen har på seg sko, ja da får jeg si denne mammaen store problemer! Hvis lykken deres står og faller på sånne bagateller, da synes jeg ikke det er noe rart at dere strever med å få personlige relasjoner til å fungere!

"Hvorfor skal svigermor få viljen sin?" spør dere! Ja, hvis dere ikke skjønner DET, da forstår jeg meget godt at dere har problemer. Det gjelder å være litt TAKTISK, kjære dere!

Selvsagt er det vi foreldrene som bestemmer over våre unger, og jeg skjønner at det er enkelte ting det kan være vanskelig å godta. Enkelte ting skal man ikke godta. Men det betyr ikke at man ALDRI skal la noen andre få tre inn i ungenes liv, at en ALDRI skal la noen påvirke ungene med litt andre perspektiver enn det vi har, og at vi på død og liv må MARKERE at vi bestemmer over ungene. Hvis dere har et så sterkt behov for det, tror jeg at dere innerst inne sliter med selvtilliten som foreldre.

Jeg ønsker dere alt godt! Lykke til med oppdragelsen og med forholdet til dem som skal følge ungene gjennom livet.

Skrevet

nei å nei snakk om problemer med selvtillit og alt annet... du signerer med anonym din tosk. Om FORELDRENE ikke vil ha sko på sitt barn må de da for svarte svingende få bestemme det selv uten at ei kjerring skal få bestemme det bare fordi hun har tittelen svigermor. Nei til helvete med å gå på tåspissene for å gjøre svigersene til lags sier nå jeg. Jeg gjør ikke mine foreldre til lags heller, men de presterer ikke å si idiotiske ting hver gang de åpner munnen sin. Du kan mene hva du vil, men å si at folk ikke har selvtillit som foreldre fordi de ikke lar svigermor (eller andre) overkjøre de og krangle om små uviktige ting som sko er bare rein skjær idioti! Hvis de skoene (i dette tilfellet) er så jævla lite viktig for foreldrene som du mener, hvorfor er de da så viktig for svigermor?! Fordi det er en tradisjon? men for svarte, hva om foreldrene vil ha en annen tradisjon?

Jeg MARKERER at jeg bestemmer over Martin for jeg har et pedagogisk mandat som ingen andre har (med unntak av pappaen da), og når noen kommer med gode, konstruktive og ikke minst nødvendige råd blir de tatt til følge eller takket pent for og ikke brukt. Men å sitte å krangle og (i noen sitt tilfelle) nekte å komme i dåpen pga en kjole er faktisk manipulerende atferd og sånt har ingen godt av å være rundt.

Så kjære anonyme-hvem-enn-du-er, neste gang du har lyst å slenge rundt deg med alt du brenner for, gjør det i det minste med et nick man kan relatere seg til. Og kom ikke og fortell meg at man ikke lar andre ha innflytelse i barnets liv bare fordi du ikke vil ha sko på ungen, ikke lar svigermor sy en kjole eller fordi du faktisk rett og slett synes det er irriterende å få råd av folk som omtrent ikke har tatt i en baby i hele sitt liv.

Beklager alle dere andre som ble berørt av at jeg blir forbanna pga teite innlegg. Og det ble langt ;)

Skrevet

ÅÅH! skjønner deg så godt HI. Min svigermor herser, styrer og bestemmer alt i vår oppdragelse på datteren vår. Her om dagen puttet hun i snuppa mandarin!! Selv om jeg sa at hun ikke skulle gjøre det pga allergi. Da så hun bare på meg og sa "mine unger likte det sååå godt! se, hun også elsker det!". Det er liksom ikke det som er poenget da di MERR.. Jeg fatter ikke hvorfor de i generasjonen over ikke vil høre på oss "under", når det gjelder nyere forskning og slikt. De vet best tror de! Og det er vårt barn, ikke hennes. Og vi har faktisk RETT til å bestemme hva som skal innenfor barnas 2 lepper. Hun driver å putter bløtkake og ja, faktisk vaniljesaus også, inni munnen hennes. Ja, hun elsker det! Men hun har ikke godt av det!! Som mor vet jeg at jeg vet barnets eget beste. Jeg er imot å gi små barn (på 6mnd) søte ting, saft, snop osv.. De begynner fort nok å stappe desse tingene inni munnen deres selv. Frukt og grønsaker er det beste for barnet. Men NEIDA!! Jeg er dum i hodet siden jeg ikke gir snuppa det HUN vil ha!! Herregud.. blir snart gal.

Og det var HUN som bestemte hva hun skulle ha på i dåpen. Mamma hadde en dåpskjole på meg og min søster, men den dreit svigermor i, for HENNES barn hadde hatt den hun hadde strikket og den skulle snuppa også ha. Ferdig med den saken.

Og her endag fant jeg den fine julekjolen som jeg ville hun skulle ha i julen. Den var heelskjønn! Men NEIDAA!! Svigermor hadde allerede kjøpt en hun!! ÆRLIG TALT, det er mitt barn! hun kan i det minste høre med meg om det er greit. Blir så inni granskauen irritert...

Uff.. nå er hjertet mitt lettet..

Skrevet

Når jeg leser hvordan du skriver, så er jeg veldig glad for at jeg har vært anonym. Det er lite trivelig å diskutere med folk som bruker et sånt språk som deg!

Du gjør akkurat som du vil om du vil ta imot råd fra meg, vet du. Du får bare fortsette i samme spor som du har gått når det gjelder ditt forhold til dem rundt deg. Hva bryr det meg? Jeg har et godt forhold til hele familien min. Jeg trenger da ikke hjelpe deg!

Skrevet

Har du ikke annet å kommentere enn språket mitt? snakker akkurat som jeg vil, og du kan ikke hjelpe meg med barneoppdragelse for jeg tror ærlig talt ikke du har mye peiling siden du lar det skure og gå for å godte andre mennesker (virker sånn på rådene dine i alle fall). Jeg har et godt forhold til de som er en del av min daglige familie og føler faktisk ikke et behov for å gjøre noen av de andre til lags med å la de bestemme over min lille gutt når de ikke vet en jævla ting om han. så det så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...