Gå til innhold

Forbanna svigermor!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i helvette skal hun betsemme så jævla mye over ting og tang..ringer å gnager hull i hodet på sambo..bestemmer hva snuppa skal ha på seg i dåpen..hun har dåpskjole vi skal bruke (trakk lodd),men hun har ikke lue til den! Og sko skulle hun også bestemme at snuppa skal ha på seg i dåpen.Jeg vil vel faen ikke ta på henne sko som mange andre har brukt.River henne ut av armene på oss så fort hun kommer inn døra her.Ringer på å går rett inn..sier ikke ifra at de kommer engang! Satans kjerring!

Skrevet

hælvette åsså for ei dritt kjærring. litt medlidenhet fra meg :)

Skrevet

Har du sagt fra om det til henne? det er veldig få som er tankelesere, spesielt irriterende svigermødre for de tenker generelt veldig lite virker det som...

Skrevet

Er litt sånn her å, så jeg føler SÅ med deg!

Skrevet

Det må jeg si. da har du skikkelig lov å bli sint og forbanna. jeg ignorerer svigermor totalt når hun begynner (ikke så ofte heldigvis)... liker henne ikke, så skjønner deg godt :)

Skrevet

Hvorfor ikke flytte f.eks. til Svalbard, eller kanskje til Nepal? I hvert fall til et sted der alle dere kjenner må reise laaaangt for å komme nær ungen din. Da slipper du at noen andre enn dere foreldrene engasjerer seg i ungen!

Skrevet

må si meg enig der ja....

min svigermor er sur fordi vi ikke vil bruke den hun har sydd. men jeg avtalte med mamma lenge før jeg fikk barn at da skulle vi kjøpe en for å starte en tradisjon på vår sie av familien, er liksom ikke noen tradisjoner der med sånt, så da var bestemt og samboeren min var helt enig... og dermed sitter svigermoren min å sier at den hadde huntenkt at hun kunne sy, vi skulle bare finne en vi likte så kunne hun sy den hun... javel, for da var jo ikke poenget til mamma borte...

og da jeg nettopp var kommet hjem fra sykehuset med masse sting og ikke klarte å gå så fikk hun lov å bruke nøkkel når hun skulle hjelpe meg litt her hjemme men ssamboeren var på jobb- hvis jeg trengte det. og det har hun liksom ikke sluttet med, enda dete r tre uker siden jeg klate meg fint selv.... heldigvis sier hun stortsett i fra.- og hvis de kommer på besøk og lille frøken nesten sover sier vi det og likevel går hun rett bort å tar henne opp, og vekker henne..... blæ

Skrevet

Hvorfor sitte på sin høye hest a jævla idiot?! Har du ikke irriterende svigers, så gled deg over det istede for å snakke stygt til de som sliter. Kan virkelig være en prøvelse å ha det sånn forstår du og det har ikke noe med vanlig engasjement å gjøre heller!

Skrevet

Jeg skjønner at dere har "irriterende svigers". Det kan forsåvidt jeg også ha noen ganger. Men jeg synes dere skal komme med litt mer tungtveiende grunner enn det dere gjør her.

Det virker som at mange foreldre i dag mener at de "eier" ungene sine, og at de som foreldre er de eneste som skal ta del i påvirkningen av ungen. Vi sitter ikke med de eneste riktige svarene! Jeg er også uenig i mye av det andre gjør med ungene, det være seg mine egne foreldre, mine svigerforeldre, folkene i barnehagen osv. Til og med barnas far er jeg uenig med. Men for ungene er det en enorm ressurs at flere voksenpersoner får ta del i livene deres! Og for at ungene skal kunne nyte godt av denne fordelen, må vi må tørre å gi litt slipp på dem.

Men huff.... jeg skjønner at dette ble litt "snusfornuftig". Det er bare det at jeg brenner litt for dette her.

Skrevet

nå tuller du godt. i stedet for å kaste rundt deg med idioti kan du kanskje spørre hva som ligger til grunn for dette "hatet". Hadde du spurt meg kunne jeg fortalt at svigermor ikke ville ha noe med Martin å gjøre mer. En dag bestemte hun seg for å totalt ignorere verdens deiligste lille gutt uten noen grunn (og vi vet det ikke er noen grunn). Den dagen hun skal få noen bestemmelsesrett i hans liv ligger mange mange maaaange år unna. Og jeg irriterer meg over at folk som ikke har barn eller kunnskap om barn absolutt vet best. De foreslår ikke hva du kan gjøre, de forteller deg hva du SKAL gjøre. Ingen eier Martin, men jeg vet best hva han trenger og ingen drittkjerring som min svigermor kan komme og fortelle meg hvilke behov han har. Brenn heller litt ved du...

Skrevet

Jeg er helt med på poenget ditt :-) Men... har du opplevd å bli umyndiggjort av andre voksne mennesker? Det er ikke gøy å ikke føle seg respektert...

Jeg tåler det meste av gode råd og vink, så lenge det blir lagt frem på en ordentlig måte. Det er ofte det at folk bare blir overkjørt som er problemet i disse svigermor-sakene... Synes ikke det er så mye å forlange at voksne mennesker kan komme med råd på en ordentlig måte.

Skrevet

Vel, dere gjør akkurat det dere vil. Jeg trenger absolutt ikk bry meg!

Skrevet

Hm... ja, det er ikke lett det forholdet til svigerforeldrene, det er helt sikkert! Det er veldig følsomt, for en vil så gjerne bli godtatt av den andre parten, og en er så kritisk til den andre parten. Jeg skjønner at de som blir overkjørt synes det er pyton. Men jeg tror også at en som svigerdatter har veldig lett for å kjenne seg overkjørt. En kan bli veldig var i forhold til det å bli godtatt, at de skal synes at en er god nok. Da kan en ha lett for å reagere litt mer enn det som kanskje er nødvendig noen ganger.

Jeg skjønner også at mange besteforeldre i dag føler at de ikke får ta del i barnebarnas liv. De har ikke den autoriteten på området som de hadde før i tiden. De er mer avhengige av å bli godtatt av svigerdatteren nå. Dette kan medføre at mange svigermødre sitt samvær med barnebarna blir anstrengt.

Skrevet

Ler godt når jeg leser hva HI skriver her inne. Så umoden HI er. AT du ikke har et godt forhold til din svigermor er ditt problem. JA; for du irriterer deg over det meste. Gled deg over henne, at du har henne. Bli voksen og lær deg å kommunisere med henne. DU virker lite moden og har vanskelig for å prate med svigermoren din....du klarer ikke være deg selv. Komemr emd årene det lille venn :-)

Kanskje hun er vant til samboeren din sin eks som var vennlig og imøtekommende, og så komemr DU inn i familien din sjenerte KJEFTESMELLE.

Svigermor vil dere ALT godt, og om et par år når du er mer erfaren mamma vil du nok innse at det svigermor sa og gjorde var der rette.....

Håper du vokser til og klarer å snakke med svigermoren din normalt og ikke tilgjort.

VÆR DEG SELV

Skrevet

aaah, akkurat var det her også. vi hadde navnedag og svigermor laget dåpskjole. sa tidelig at det ikke var vanlig med dåpkjole i navnedag. Hun begynte da å gråte (pr tlf til sambo) og ville ikke komme i navnedagen om hun ikke hadde på seg kjolen. Så da ble det kjole.

er det ikke veldig unødvendig med sko? hadde ikke det på jenta vår.

Skrevet

DU virker lite moden og har vanskelig for å prate med svigermoren din....du klarer ikke være deg selv. Komemr emd årene det lille venn :-)

Du som skreiv dette: Før du begynner å komme med nedlatende dritt om å bli voksen til andre personer, lær deg først og fremst å skrive.

Du fremstår ikke akkurat som en Veeeldig voksen person selv.

Du som startet innlegget, jeg føler med deg. Stå på, Du er deg selv :)

Skrevet

Ja, hvorfor ikke gi seg når det gjelder sånt, i stedet for å sette seg på bakbeina og rope at man blir overkjørt!? Jeg tror nok jeg hadde blitt forbanna i denne situasjonen, og synes at det var prisverdig av deg å la svigermoren din få kjenne at hun blir hørt på.

Hvorfor ikke bare gi etter angående de skoene? Da lar du svigermor føle at hun har litt innflytelse uten at du trenger å ofre så mye. Det betyr vel ikke så mye for deg om hun har på sko? Sånne situasjoner bør brukes for det de er verdt, for at svigermor skal få tilfredsstilt sine behov for innflytelse! :-) For sånne ting betyr ikke så mye for meg. Hvis det betyr mye for svigermor, kan det være lurt å benytte anledningen til å la henne få viljen sin.

Skrevet

Dette var kommentar til junibabys innlegg.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal svigermor få viljen sin da? Regner med folk har generelt klare grenser og tanker om ting, så hvorfor i alle dager skal liksom svigermor få egne grenser???

Skrevet

Ingen på min sambo sin side respekterer det jeg sier ang tassen vår.. bare stapper han full av i vaniljesaus osv.. han er nå 6mndr for pokker... skal ikke ha sånt skvip da!

skjønner HI så veldig godt!

De bare himler med øya for hver gang jeg sier noe.. akkurat som om dem er såå veldig mye bedre.. jeg ivlle aldri ha gjort med babyen min som dem gjorde med unga sine..

Uannsett hva dem gjorde med sine unger så skal ikke de gjøre det med vår baby!

Skrevet

Ja årker ikek besøke dem så ofte jeg.. de får komme til oss hvis dem vil ha kontakt med tasse.. har litt mer kontroll her..

Skrevet

si ifra!! d hjelper...eg hadde det akuratt slik som deg, men eg sa i fra!!og nå respektere di meg , og me har fått et flott forhold nå=)

Skrevet

hmmm...e di virkleig så vansklige? høres ikek kjekt ut.....eg syns d var helt forferdelig da me hadde d sånn,så e glad for at d ble bedre....hva m samboeren da? kan ikek han ta en alvorsprat med di?

Skrevet

Jeg har også en svigermor som skal bestemme og holde på ! Jeg personlig synes IKKE de skal få bestemme over våre barn. Jeg synes man skal gjøre det man SELV føler er best for sine barn, og ikke la andre voksne mennesker få trenge gjennom ting, så lenge det går imot det vi som foreldre føler ? Det blir jo helt feil, det blir jo på en måte et "pittyparty". Det går bare ikke an å la de få viljen sin fordi de hadde det sånn. Nei de har fått gjøre slik de ville med sine barn, nå er det vår tur ! Sånn er det bare. Jeg synes derimot også at man må velge sine kamper med omhu, men jeg hadde ikke tatt på tulla mi sko, eller døpt uten lue fordi SVIGERMOR ville det ! Da blir en del av sermonien ødelagt for en av de viktigste personene i livet til barnet, nettopp mamma og pappa ( i dette tilfelle mamma). En ting er å bøye seg i ny og ne, men jeg synes det er ille om man skal velge å bruke sko eller ikke ha lue på barnet, når man egentlig selv ønsker det motsatte, fordi en annen ønsker det. Det blir HELT feil spør du meg !

PS: Jenta mi ble døpt med lue uten sko ;) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...