Gå til innhold

Har sluttet å amme! Hva slags melk må hun få i seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er en epoke over, jenta vår er ikke interessert i pupp lenger. Derfor gir vi henne morsmelkerstatning morgen og kveld og litt på dagen. Hvor mye må hun egentlig ha i seg. Hun er snart 11 mnd. Det er vel fortidlig å begynne med vanlig melk?

Skrevet

Tror (understreker TROR) hun skal ha erstatning frem til ett år og så kan du gradvis gå over til kumelk. Vanlig da at man blander 60/40 mme og melk, og så 50/50, 40/60, 30/70 osv til hun er vant med vanlig melk.

Skrevet

Det står på pakken hvor mye mme barnet bør få i seg, gjør det ikke? Ihvertfall på NAN sine pakker... Trenger ikke så mye når de er så store som din og spiser/drikker annet - dette regulerer de vel litt selv også. Om du har prøvd med melkeprodukter som ost og yoghurt uten at hun har reagert på det, kan du sikkert begynne så smått med vanlig melk (skummet eller lettmelk) hvis du vil - mme er jo også basert på kumelk... Er du veldig i tvil, snakk med helsesøster :) Vanligvis begynner man med vanlig melk å drikke fra de er 12 mnd.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har jo ikke lest på pakken da...(flau) Så da skal jeg sjekke der. Er så lettvint å skrive spørsmål her=) Men da venter jeg med å gi kumelk til vi har vært på 1 års kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...