Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, noen som har noen gode råd mot halsbrannog sure oppstøt? har lest et sted at love hearts de gotteri nam namene kan hjelpe.

ellers har de vel noe på apoteket som skal hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banan hjelper meg mot halsbrann!

Love hearts hjalp kun mot kvalmen hos meg, men har også hørt at de er fine mot halsbrann!

Skrevet

Melk evnt sjokolademelk (for oss som ikke liker vanlig melk) Melken nøytraliserer.

Skrevet

Jeg bruker link og novaluzid fra apoteket...

De på apoteket sier hver gang at jeg bør bruke gaviskon istedet, men jeg synes de er så ekle da disse skummer...

Mandler eller love hearts funker også, men bare for en liten stund...

Te og banan får jeg halsbrann av, så jeg er nok litt annerledes enn de andre her...:)

Skrevet

Heisann, ja jeg leter ette vidunderkuren, men det er ikke lett!

Du kan bruke link fra apoteket, men dette vil ved lengre bruk bare gjøre problemet verre, og verre skal det vist bli mot slutten, så jeg tar det bare hvis jeg ligger å ikke får sove av syra....

+ alt som er basiskt er bra

+ Melk og sjokolade melk

+ spise ofte og lite

+ te av fenikkel

+ fløte

+ havregrynsgrøt til frokost

+ potetmel i melk blandes æsj, men må man så må man

- sur mat, frukt og slikt hjelper ikke

- sterk mat

- fet mat

- marspan er forferdig fremkallende for meg.

Skrevet

Leste også akkurat (tror det var i det siste Gravid-bladet?) at sitronvann faktisk hjelper. Der stod det endel andre tips og, bla det m lovehearts og melk.

Skrevet

Jeg syns at yoghurt virker mest effektivt... Ellers tar jeg Gaviscon tyggetabletter.

Skrevet

Brukte mye Graviscon sist. Ble skikkelig lei av de, og måtte ta mer og mer for at de skulle hjelpe etterhvert..:(

Mandler og sukkererter hjelper litt. Og Love Hearts:)

Hørt at melk ikke er så bra fordi det blir til syre i magen og kan komme opp igjen...Men det er jo mange som sier det hjelper da.

Jeg drikker ikke melk uansett.

Ellers bør man unngå fet mat, sitrus frukter, og brus....Blir en kjip jul!! hehe.. Bare ikke spise så myerett før man legger seg og ligge litt høyt med overkroppen så går det bedre. Man greier å lide seg litt gjennom juleaftennatten;) HIHI... Kan ikke unngå alt som er godt heller;)

Skrevet

Alkoholfritt øl, riskaker, drikke mye vann, aflurax tyggetabeletter, milkshake, club soda, nyco fruktsalg, bland ut en teskje natron i et halvt glass vann, tyttebærsyltetøy, tygge tyggis (gjerne like etter måltid), vaniljeis, rå potet, vaniljesaus, tygg en spiseskje karve, agurk, gulrot, Helios ”base te” ,

Holde seg unna:

Kaffe, appelsinjuice, tomat (saus), krydder og fett,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...