Pompel Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Jenta er 4 mnd og er begynt å bli veldig sulten. Hun spiser oftere både dag og natt og virker veldig sulten om kvelden. Det er ikke nok det jeg har å gi henne og hun vil ikke sove før hun har fått ekstra morsmelk. Nå begynner lageret mitt å bli tommere og tommere... Griner hun fordi hun ikke vil sove eller fordi hun er sulten? Når vi tar henne opp så pludrer hun og er kjempefornøyd. Gir vi henne flaske så griper hun den begjærlig og faller mett i søvn. Hun er ikke veldig stor og har hele tiden ligget på de lave vekstkurvene, men hele tiden med normal vektøkning. Har noen erfaringer eller tips så er jeg veldig takknemlig. Akuratt nå har hun protestert i over en time og både jeg, mannen min og hun er ganske slitne.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Du kan godt begynne med grøt nå ja, min kar var akkurat samme da han var 4 mnd, begynte med morsmelkserstatning og grøt pga av at han plutselig ikke ville ha pupp lenger..Nå er han fornøyd og virker god og mett
Line_78 Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Hei! Hvor lenge har dette vart? Min hadde en skikkelig økeperiode rundt fire måneder (hadde i grunnen ikke merket noe særlig til økedøgn før det). Jeg ammet nærmest konstant (selv om det hele tiden føltes som om puppene var tomme). Ga ham ikke noe ekstra. Så, etter tre-fire dager ga det seg, puppene føltes fulle igjen, og plutselig kunne det gå 3-4 timer mellom måltidene (mot vanligvis 2 timer før økeperioden) :-) Vær obs på at slike økeperioder visstnok kan ta lenger tid dersom man gir ekstra mat på flaske (siden brystet da ikke får riktig "beskjed" om hvor stor produksjon som trengs) Men hvis det har vart lenge, og vektoppgangen ikke er bra lenger, kan det jo virke som om hun trenger mer mat, og hun er jo gammel nok til å prøve fast føde dersom hun trenger mer mat. Hvis du ikke har gjort det allerede anbefaler jeg deg å legge inn innlegget på ammedebatten også, der har jeg fått mange gode svar :-)
Sina73 Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Du kan jo alltids prøve med grøt men det er sikkert at det hjelper på nattesøvnen av den grunn. Det er heller ikke alle babyer som er interessert i hverken velling eller grøt ved 4 mnd alder. Men det er helt sikkert verd et forsøk.
m vestfold Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Ja du akn begynne med grøt, men dersom du ikke har så lyst til det start med litt velling om kvelden. Det funket veldig bra for gutten min. Vi fortsatte med det i flere mnd, også etter at han hadde begynt å spise grøt og middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå