Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Hvor gamle må barn være for å få hodepine, tro? Kan en 3-åring ha hodepine eller er man for liten til å ha hodepine da? Kan småbarn ha hodepine uten at de har slått seg?
mammatilSarah Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 de kan sikkert få hodepine de og, særlig om de sitter for lenge ved tven.. men vet egentlig ingenting om det.. min datter har aldri klaget over hodepine..
malenemamma Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Datteren min på 4,5 klager en sjelden gang på vondt i hodet. Har skjedd noen ganger når hun er febersyk, men sa en gang at hun hadde vondt i hodet uten at hun var syk. Hadde sovet ekstremt lite den natten, så da var det vips i seng;-) Men om det ikke skjer ofte så har hun det ihvertfall av og til....
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Ja, en 3-åring kan ha hodepine. Ja, småbarn kan ha hodepine uten at de har slått seg. Hodepine i barnealder: -spenningshodepine -migrene -hodepine forbundet med annen sykdom Det er viktig at barnet opplever at smerten blir tatt på alvor. Av egen erfaring kan jeg si at det er mange som bagatelliserer det, særlig migrene, noe som gjør det enda verre for barnet. Hvis barnet har tilbakevendende hodepine så finn ut hvilken av de tre kategoriene. Før evt opp korte notater/dagbok for å få oversikt. Jeg anbefaler et lite hefte utgitt av GlaxoSmithKline som heter "Hodepine hos barn". Du finner det enten på legekontor eller du kan laste det ned: http://index.gsk.no/gwn/pdf/Hodepine_hos_barn_hefte_lr.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå