Gå til innhold

lite foster, ny UL om 14 dg

Anbefalte innlegg

Noen med lignende erfarine?

Hadde Ma i juni (etter brunlig utflod i mors uke 10) og er nå gravid igjen, er sikker på at jeg ble gravid 1. november. Litt spotting i mors uke 5 fikk derfor UL i dag. Jeg skal da være 7 uker etter terminkalkulator. I dag sa gynokologen at fosterets hjerte banker fint men fosteret er lite, fosteret er neppe mer enn 3-4 uker....kan man se hjertet banke hvis fosteret er bare 4 uker? fikk ny UL om 14 dager og må bare vente. Huff, dette er ikke optimistisk, tror det går mot ny Ma igjen. Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7369666-lite-foster-ny-ul-om-14-dg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Tusen takk for svar.

Men jeg er helt sikker på at befruktning skjedde 1. november for da var mannen min hjemme(reiser endel). Fosteret skal da være 5 uker nå, men legen tippet 3-4 uker etter millimeter på fosteret......så jeg er ikke optimist i det hele tatt. Uff dette er sørgelig. Er 39 år og dette er absolutt siste sjanse. Hvis det blir ny Ma så vil jeg ikke prøve på nytt. Dette tar på en stakkars sjel.Har 2 flotte barn fra før, så jeg klager ikke, men...Det som er anderledes nå og i Juni er at jeg ikke har vært kvalm i det hele tatt. Har andre tegn som ømme bryst, luft, tisser mye osv. I mine 2 forrige svangerskap var jeg konstant kvalm fra uke 4-13, så hvorfor er jeg ikke kvalm nå? Tror det er et dårlig tegn...herregud så pessimistisk man blir. Godt å få trøst fra dere. Tusen takk.

Hei..

Jeg fikk Ul i uke 6,5 pga av blødninger.

Visste også nøyaktig når befruktingen skal ha skjedd, for det var kun den dagen vi var sammen.

på Ul så de et foster som var mye mindre enn mine beregninger. ikke fant vi noen hjerteaktivitet heller.

Fikk ny time en uke senere, hvor vi så et foster som hadde vokst masse og et bankede hjerte. Da fikk jeg beskjed om at jeg var en uke kortere på vei. Altså var jeg bare 5,5 første gangen jeg var der.

Skjønte ikke dette, i og med at jeg hadde datoen. Men det er så mye vi ikke kan kontrollere, å befruktningen trenger ikke å skje den dagen dere har sex.

Var også til Ul uke etter, altså i går, og der hadde fosteret vokst i rekordfart, og gyn. la på tre dager til. Så nå er jeg 8,3 i stede for 8,0.

Men det kan visst være nok at fosteret trekker pusten i det de måler han, og vips så er han noen dager eldre. Nå hadde han strekt seg i tillegg og hodet lå ikke fremoverbøyd, å da er det lettere å måle også.

men jeg skal ha blitt befruktet 4 dager etter samleie.

håper du også får et positivt utfall..

ja, sædcellene kan svømme i fleire daga so,- ikke bekymre dej!! det gjer vondt verre..

eg va på ul-lyd i uke 5 og då fikk eg beskjed om att fosteret mitt var dødt og at eg måtte skrape det ut.. -men måtte vente ei uke til å få kome på sjukehuset.. (heldivis) -fordi legen tok feil. og vi har no ei sunn og frisk jente på 9 mnd.

Eg tok minst 9 ul-lyda gjennom svangerskapet, fordi ho var litt lita heile tida. men ho var 3200gr og 51 cm på 10dagen på overtid.

eg trur at det vil gå bra med dei og beibien din!!

ikke tenk negative tanker!!

og slutt å rekne på dagane!! -beibien har det trygt og godt der inne, og blir akkorat so stor som den vil..

*klem*

Annonse

Hehe,, dette minnet meg på at jeg ble litt sint på legen min, som insisterte på at foster er yngre enn det jeg hadde regnet ut..

-ettersom jeg var i danmark og mannen min hjemme på det tidspunktet han mente egget ble befruktet..

men så er det altså sånn at sædcellene kan overleve ganske lenge inni der de! Så du skal se det går fint. sålenge hjertet banker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...