Gå til innhold

Ble de målt stående eller liggende på 2-års kontrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min ble målt stående,for det var helt umulig og legge han ned,og helsesøster sa att de målte liggende t.o.m 2- års kontrollen.'

Han ble da målt til 84.5,men må tilbake for måling om 6 mnd,for det blir vist ikke riktig høyde i forhold til skjemaet de bruker,så da skal de måle en ekstra gang for å se hvor mye han har vokst i løpet av 6 mnd...

Når de blir målt stående så små,så retter de ikke ut ryggen og det er litt bøy i knærne samtidig som han trykte hodet ned i kroppen fordi den målepinnen ble skyvd nedover mot hodet hans..

Skrevet

Stående! Det var aldri noe tema å måle på noe annet vis.

Det kan da ikke være lett å få en 2-åring til å ligge stille for å bli målt? Hm. Men interessant det du skriver.

Skrevet

Tror absolutt det du sier stemmer bra, men samtidig tror jeg ikke det har så fryktelig mye å si, ettersom dette jo gjelder de fleste barn - slik at sammenligningsgrunnlaget (dvs grunnlaget for å lage et skjema) blir relativt likt.

Poden vår ble også målt stående, var liksom aldri snakk om noe annet (uten at jeg vet hva de foretrekker/pleier!?) Vet iallfall at den liggende målingen ikke går lenger enn til ca 85 cm på helsestasjonen her i byen - og i og med at poden var ca 90 cm (i stående posisjon) da han var 2 år, hadde han uansett vært i lengste laget til å måles liggende..

:o)

Skrevet

Det er vanlig å bli målt stående på 2 års kontroll, men det går like fint liggende. Min sønn nektet å stå stille inntil en vegg så han ble lagt ned. Det gikk veldig fint

Skrevet

Gutten vår ble målt liggende, og målte 92 cm. Han ble også veid sittende på baby-vekten. Var ikke spørsmål om stående høydemål eller stående på vanlig vekt der vi var.....men det gikk uansett veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...