Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Gutten min ble målt stående,for det var helt umulig og legge han ned,og helsesøster sa att de målte liggende t.o.m 2- års kontrollen.' Han ble da målt til 84.5,men må tilbake for måling om 6 mnd,for det blir vist ikke riktig høyde i forhold til skjemaet de bruker,så da skal de måle en ekstra gang for å se hvor mye han har vokst i løpet av 6 mnd... Når de blir målt stående så små,så retter de ikke ut ryggen og det er litt bøy i knærne samtidig som han trykte hodet ned i kroppen fordi den målepinnen ble skyvd nedover mot hodet hans..
Vona Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Stående! Det var aldri noe tema å måle på noe annet vis. Det kan da ikke være lett å få en 2-åring til å ligge stille for å bli målt? Hm. Men interessant det du skriver.
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Tror absolutt det du sier stemmer bra, men samtidig tror jeg ikke det har så fryktelig mye å si, ettersom dette jo gjelder de fleste barn - slik at sammenligningsgrunnlaget (dvs grunnlaget for å lage et skjema) blir relativt likt. Poden vår ble også målt stående, var liksom aldri snakk om noe annet (uten at jeg vet hva de foretrekker/pleier!?) Vet iallfall at den liggende målingen ikke går lenger enn til ca 85 cm på helsestasjonen her i byen - og i og med at poden var ca 90 cm (i stående posisjon) da han var 2 år, hadde han uansett vært i lengste laget til å måles liggende.. )
Muppa 3+1 Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Det er vanlig å bli målt stående på 2 års kontroll, men det går like fint liggende. Min sønn nektet å stå stille inntil en vegg så han ble lagt ned. Det gikk veldig fint
Snubi Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Gutten vår ble målt liggende, og målte 92 cm. Han ble også veid sittende på baby-vekten. Var ikke spørsmål om stående høydemål eller stående på vanlig vekt der vi var.....men det gikk uansett veldig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå