Gå til innhold

tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som bruker el test. og har blitt gravide hvilken dag klaffet det på. prøver dere den dagen og dagene etter? dagene før og etter? hele tden? vil så gjerne ha litt tips. hvor mange dager etter pos. el. test kan man faktisk bli gravid. Er innen 48 timer det er størst sjangse? Blir helt surrete av dette jeg. Skal man ha sex hele mnd kanskje:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Positiv EL test forteller at EL vil finne sted innen 24-48 timer, men sier ikke noe om nøyaktig når... Jeg stilte et lignende spm her tidligere og fikk da vite at El-dagen er den siste dagen med EL slim. Det er den dagen sjansen for å bli gravid er aller størst. Denne pp hadde jeg EL lørdag for to uker siden. Hadde da sex torsdag, fredag og lørdag. Hvor ofte man skal ha sex kommer litt an på mannens sædkvalitet. Dersom den er lav bør man ikke ha for mye sex. Da er det best å ha sex deb\n dagen man har EL, men helst ikke dagene før. Sædcellene kan leve i opp til 5 dager, mens eggcellen bare lever i ca 24 timer (mener jeg å ha lest...). Jeg vil derfor tro at det lureste er å ha sex dagene før EL + EL dagen. Skader jo ikke å kose litt dagen etter EL også ;-)

Vet at noen praktiserer annenhver dag fra avsluttet mens til rett før EL, så hver dag i perioden rundt EL... Dette er jo noe man må se an hva som passer for dere.

Lykke til! Håper du blir gravid fort :-)

Skrevet

Takk for svar. men jeg har el slim en del dager før el test slår ut som positiv? Burde jeg da ha sex rundt el slim dagene + når testen slår ut? det har jo ikke jeg gjort. Takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...