Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Har melkeallergi så han får ikke noe melk i maten. Er ikke melkepulver i grøten hans. Drikker 440 ml mme i døgnet. Blir det for lite?
Tigergutt Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Jeg er ikke ekspert på området, men snakket med helsesøster om dette på 8 mnd kontroll. Snuppa spiser ca 2,5 dl med grøt (med melkepulver) i døgnet. I tillegg ammer jeg. Ida er veldig sta, og nekter å drikke både mm og mme fra flaske/kopp. Vann er greit fra flaske, men melk er og skal være fra pupp. Jeg spurte helsesøster hva jeg skulle gjøre hvis jeg skulle miste melken. Hun sa at babyen burde ha i seg ca 2,5 dl med mme i tillegg til det hun får i seg i grøten. Hvis melken skulle forsvinne, og hun fortsatt nekter å ta mme, så kunne jeg gi henne ost. Noen skiver ost skulle være tilstrekkelig for å dekke kalsiumet hun har behov for. Som jeg skrev over, jeg har ikke noen formening om dette er 100 % riktig, men refererer det min helsesøster sa. Fortsatt fin kveld.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Tusen takk for svar Lorang! Slik jeg forstår det får han vel nok da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå