Mirte Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 I dag har jeg vært på ABC-klinikken på Ullevål. Sitter igjen med et positivt inntrykk. Skal gå der på kontroller, og hvis alt går etter planen føde der. Det som tiltalte meg mest var den rolige atmosfæren, og at man "får være i fred" dagene etterpå. Det blir luksus med eget rom med dusj og bad. Lå på 6 mannsrom sist jeg fødte (i gamle dager) og var helt utslitt da jeg reiste hjem. Var ung og usikker, fikk lite hjelp, turde heller ikke å være til bry. Ingen kjemisk smertelindring å få på ABC, men etter hva andre som har født der går det bra.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Tja, det er varierende personell på ABC-klinikken til Ullevål også. Fødte der i februar 06 og de fleste var ok, men jeg hadde en jordmor som ga f... i meg og det har antagelig fått fatale konsekvenser for mitt barn, vet mer i slutten av februar. Jeg har født to ganger tidligere på Aker sykehus og hadde veldig fine fødsler der, synd fødeavd er nedlagt der. Lykke til videre:-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Behold det positive inntrykket du:-). Jeg hadde en kjempefin opplevelse der i april i fjor. Oppfølgningen og fødselen var veldig bra og ikke minst trygg. Det på trots av,at fødselen endte på føde B pga komplikasjoner. Kom raskt tilbake til ABC. Pappan, babyn og jeg hadde en flott barseltid der. Trist for deg som fikk en dårlig opplevelse, skriv et brev. Eller ta kontakt med avdelningen. Det blir tatt alvorlig. Det er det inntrykk jeg fått.
Mirte Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2007 Takk for tilbakemelding begge to. Jeg velger å være positiv innstilt. Har stort sett bare hørt fine ting om avdelingen. Tror kanskje jeg skal være forsiktig med å snakke for mye om hvor jeg skal føde til andre, får raskt høre om hvor "gal" jeg er som i utgangspunktet velger fødsel uten kjemisk smertelindring. Skrekkhistorier kommer fort på løpende bånd.....
phantomet Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 Hei, Jeg hører ikke lenger til her inne, siden jeg fødte i september06, men tenkte jeg ville dele mine erfaringer. Jeg fødte mitt 2. barn som sist på ABC, og jeg er strålende førnøyd. Hadde en gjennomsnittslengde på rundt 12 timer første gang og en veldig kjapp og ukomplisert fødsel 2. gang. Jeg har bare positive ting å fortelle om ABC. Både fra den gangen jeg var førstegangs og denne gangen. Flotte JM med stor omsorg, medmennekelighet, innsikt og erfaring. Jeg følte meg trygg og ivaretatt både gjennom svangerskap og fødsel. Ønsker deg lykke til, og avslutter med å si... Gled deg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå