Gå til innhold

har ikke bæsjet på 4 dager!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

stakkar gutten min...:( er det vanlig at det går så lang tid??? hva kan jeg gjøre for at han får bæsja?? han er 10 uker og får bare mm... men synes han har litt vondt i magen og når han promper lukter det helt forferdelig!

noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan gå opp til 10 dager uten at det skal være noe å bekymre seg for når barnet kun får bryst.

Skrevet

å herregud!!såpass! hvor blir det da av all bæsjen??;)

Skrevet

den fyller bleia når den kommer ut. hihi og kansje litt mer.

nei jeg vet ikke den ligger vel i tarmene og venter på å bli dyttet ut.

det var i hvertfall dette jeg leste i enten spedbarnsboken eller bam. husker ikke. desuten sa helsesøster noe sånt å, og at det ikke skulle være noe å bekymre seg for. da jeg spurte.men min gutt på 16 dager har ikke driti siden torsdag i forrige uke og jeg venter og venter og han bare fiser og lukter men det er tomt i bleia foruten om tiss da.

Skrevet

Det kan gå opptil 3 uker før det kommer bæsj uten at det er noe å uvanlig sa helsesøstera her.

Skrevet

Her gikk det 9 og 9 dager. Ikke noe å bekymre seg for, selv om man gjør det, hehe=) Var overlykkelig hver gang det var bæsj i bleia, jeg, thihi!

Skrevet

ok... da er jo 4 dager ikke lenge da... takk for svar!:)

Skrevet

Jeg husker også at det lukte noe skrekkelig av prompene til snuppa når hun var omtrent like gammel. Det ble værre og værre jo lenger det var siden hun hadde bæsja.

På det lengste så gikk det 12 dager uten bæsj. I følge helsesøster så er det ikke noe problem så lenge de bare får mm. Kroppen suger opp det meste av væsken fra tarmen, så det blir ikke så mye igjen...

Skrevet

Ja, det er vanlig. Husker jeg også bekymret meg da det skjedde her. Fra å bæsje hver dag gikk det plutselig 7-8 dager. Men det er helt ufarlig. Tror det har med at bæsjen begynner å bli litt fastere. Husker jeg fikk litt sjokk da det kom masse bæsj og tykkere bæsj, haha...ha kluter og papir klart!

Skrevet

Gutten min bæsjet hver andre uke fra han var 2-4 mnd ca. En gang gikk det 22 dager. Når det kom, så kom det MYE... Skikkelig gøy å være ute på tur akkurat da! :-)

Skrevet

mm er også så lettfordøyelig at det er ikke alltid alt kommer ut igjen. Da min var mindre og bæsjet sånn ca hver 10.dag kom det ikke så mye hver gang - bare noen få ganger kom det skikkelig mye. Så resultatet kan bli både en liten bæsj og et skikkelig lass!

Har babyen problemer med luft kan du gi minifomdråper n(reseptfritt på apoteket). Ellers kan du og legge babyen på fanget ditt med hodet på knærne dine, dytt knærne til baby mot magen dens - hold og slipp - hold og slipp - når du har gjort dette en stund kommer nok lufta.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...