Gå til innhold

Hvor mye mandarin til en på 13 mnd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han rett og slett ELSKER mandarin..bare han ser de ligger på benken blir han helt gal..har nesten ikke tid til å vente på at den blir skrelt..Har ikke fått noen reaksjon eller sånn. Men har bare gitt han en om dagen med tanke på at jeg er redd for veldig løs mage..eller magevondt..Men en mandarin går jo ned på en-to-tre og han vil så gjerne ha mer..Noen med erfaring? (Han spiser veldig mye i grunn..når han spiser brød går to skiver med skorpe rett ned!)

Skrevet

Vår kan få opp i 3 stk på en dag. Hun er 15 mnd og elsker mandarin. Så lenge de tåler det syns jeg ikke det gjør så mye for det er jo akkurat nå det er sesong for det og det meste er jo veske så de spiser gjerne annen mat i tilegg alikevel.

Skrevet

jenta mi spiste 4 mandariner her en dag. hun bare elsket det. det førte til at hun spydde hele natta. snakket med en lege jeg kjenner og han sa at sitrus frukter ofte kunne føre til litt plager for de små. enten i form av oppkast eller diare.

så jeg tror ikke det er lurt i store mengder, men en nå og da går sikkert greit.

dagen etter prøvde jeg å gi henne mandarin igjen. hun ville ikke ha i det hele tatt. sikkert pga av all spyinga. fikk i henne to små biter. om natta hørte jeg at hun brakk seg to ganger og tenkte at nå måtte jeg opp og vaske hele senga slik som natten før. men det eneste som hadde kommet opp var de to mandarin bitene - syns nesten det var litt vittig....

Skrevet

Guten vår på 14 mnd er og enormt glad i dette... Han blir heilt vill når han ser dei, enten i kjøleskapet, på benken eller i butikken. Prøver å begrense inntaket til ein om dagen (men det har hendt at det har blitt to), i og med at det er ganske sterk kost for ein liten mage.

Skrevet

Min også elsker det, men han fikk masse røde prikker på ryggen og brystet, så nå får han ikke mandarin mere - til hans store fortvilelse!

Skrevet

Vi var vel oppe i 2-3 noen dager, men har roet det litt nå da hun begynte å få sår rompe av det....(etter noen uker). Søstera var likedan på samme alder - gikk over til året etter synes jeg å huske...

Skrevet

Ehem... Ikke for å være prippen, men det er vel klementin du mener? JEg så i Aftenposten i dag at det var en utbredt misforståelse med mandarin og klementin. Mandarin selges ikke i Norge (hadde visst ikke vært solgt på 20 år).

Men for å svare på spørsmålet. Jeg lot ikke guttungen få mer enn to av gangen, men så er vår gutt plaget med løs mage også da (p.g.a. tenner).

Skrevet

Mandarin selges i Norge, men som hermetikk i sukkerlake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...