Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 1 år har vært hos legen i dag og fikk beskjed om at han mest sannsynlig har fått lungebetennelse.

Vi skal ta blodprøve i morgen tidlig, men kunne godt begynne med medisinering allerede i dag sa hun.

Har lest litt inne på Felleskatalogen ogLommelegen.

Og der sto det at alle lungebetennelser medisineres med penecelin og hvis det mistenktes overfølsomhet mot penecelin ga man noe som heter erythromycin. Vi fikk resept på det siste, så jeg lurer på om legen kan ha skrevet ut feil?? Er det noen som har erfaring med lungebetennelser og behanling??

Vær så snill og gi meg svar for jeg tør ikke gi han medisin hvis det ikke er riktig.

Medisinen heter forresten Ery-Max

Skrevet

Neida, men noen er forsiktige med peniciliner til barn, litt tidlig å bli allergisk...

Skrevet

Hei du. :)

Har ingen erfaring med lungebetennelse på barn, kun med meg selv.

Jeg fikk hvertfall dobbelsidig lb for noen år siden, og da fikk jeg Ery-max.

Så etter min erfaring er det rett medisin du har fått også. :)

Det virker fort.

Lykke til! :D

Skrevet

Jeg er alergisk mot penecelin og fikk da Ery-Max når jeg hadde lungebetennelse.

Skrevet

Min datter er faktisk allergisk mot penicilin, oppdaget det da hun var rundt 1 år og var syk for første gang... Fikk Ery-max i stedet. Noen leger gir visst det uansett til barn i stedet for penicilin. Det er et antibiotikum uten penicilin sånn som jeg har forstått det.

Skrevet

Ville bare si at gutten min hadde lungebetennelse da han var seks mnd, fikk medisin og ble frisk nesten med en gang. Husker selvsagt ikke hva medisinen het, men du har sikkert fått rigtig.

Skrevet

hei. Du har fått rett medisin. Denne typen virker bredt, dvs tar de fleste typer bakterier og er veldig vanlig å gi ved lungebetennelser. God bedring

Skrevet

Ville bare si tuuuuusen takk for at dere var så snille å svare. Jeg ga han første dose i går og en i morges. Så jeg håper at han blir bedre snart. Jeg har sagt det før men sier det igjen: Hva skulle vi gjort uten denne forum siden??

God Jul til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...