Gå til innhold

er det farlig for spiren min at jeg har urinveisinfeksjon?


Gjest

Anbefalte innlegg

det har kommet og gått siden september og har fått medisiner flere ganger,men det hjelper ikke,blir ikke kvitt den.

blør litt når jeg tisser (kommer ikke fra sjeden)

 

er dette farlig for spiren?noen som hvet?

takker for råd også...om hva som kan fjerne det siden antibiotikaen ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke noe bra....går en lenge med uvi når en er gravid kan det føre til abort. Ville hørt med legen din jeg, kanskje få en annen type antibiotika som tar knekken på akkurat den type infeksjon du har. Mamma gikk lenge med uvi pga "feil" medisin, men når de dyrket den fikk hun ny medisin og ble frisk. God bedring:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var også lenge plaget med gjentatte urinveisinfeksjoner. Det hjelper å drikke mye (vann) unngå sukkerholdig mat/drikke/snop/sjokolade og å ta 2-3 tranebærkapsler (fås på apotek og helsekost) 3 ganger daglig.

 

Jeg hadde resistente bakterier, men er blitt helt god og ikke hatt gjentatte infeksjoner etter at jeg begynte på dette. 90 kapsler koster ca 180 kroner. Bruk det et par uker etter at du er blitt frisk, og du vil kanskje slippe å få det igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du hadde ingen antibiotika mens du prøvde dette?

 

da skal jeg prøve for har en venninde som bruker masse naturprodukter og hun sa det kunne brukes under graviditeten.. :o)

 

håper det funker :o)

 

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper tranebærkapsler, så må du kjøpe de som ikke er tilsatt buccoekstrakt (buccoekstrakten er ikke bra for gravide da den virker stimulerende på livmoren).

 

Jeg hadde urinveisinfeksjon tidlig i svangerskapet med førstemann. Bare fortell legen at du er gravid, så gir han deg resept på "gravid-vennlig" antibiotika. Men så vidt jeg skjønner så har du prøvd dette flere ganger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akupunktøren min sa at ved urinveisinfeksjon kan man for å slippe å ta medisiner utskrevet fra lege blande seg skikkelig doser med C-vitamin..

 

C-vitamin sjokk er bra for begynnende forkjølelse og det er bra for UVI også.. Men jeg ville nok tatt en telefon til en akupunktør/homeopat for å høre hvilken dose jeg skulle tatt...

 

Greit å slippe ta medisiner om man ikke må. C-vitaminer er jo naturlige greier liksom...

 

Lykke til og håper du slipper plagene dine snart...

 

Klem fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg fikk også uvi i begynnelsen av svangerskapet. Behandlet det med antibiotika og holdt meg unna sukker. Og ble frisk. Veldig viktig at du ikke spiser søtsaker spesielt om kvelden for da er det bakterie fest i urinblæra di om natta. Lurt å drikke sitron vann og andre sure ting, men appelsinjuice som mange anbefaler er ikke lurt da det inneholder mye sukker. Lykketil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er lurt å f.eks ta et glass tranbærjuice eller sitronvann før du legger deg er fordi det er om natten væsken er lengst i urinblæra og bakteriene liker ikke å ha det surt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Har såkalt kronisk urinveisinfeksjon selv, og tar Hiprex morgen og kveld. Dette er tabeletter som syrner uriner kraftig og gir dårlig miljø for bakterier som gir uvi. Dette kan trygt tas når en er gravid. Hør med legen din, for urinveisinfeksjon bør du ikke gå med når du er gravid...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...